Performancing Metrics

لاگارد خواستار خروج بی دردسر بریتانیا از اتحادیه اروپا شد | اتاق خبر
کد خبر: 354234
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 02:11
«کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین المللی پول، امروز جمعه از انگلیس و اروپا خواست تلاش کنند تا اطمینان حاصل شود که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بدون دردسر انجام می شود.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وی گفت: از مقام های انگلیس و اروپا می خواهیم با هم همکاری کنند تا تضمین شود که مرحله گذار آرام به یک روابط جدید اقتصادی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا انجام می شود.
لاگارد افزود: دو طرف این کار را با شفاف سازی رویه عمل و اهدافی گسترده که این فرآیند را هدایت کند، انجام دهند.
رئیس صندوق بین المللی پول، همچنین از تعهدات بانک انگلیس و بانک مرکزی اروپا در تضمین این مساله که سیستم بانکی از نقدینگی کافی برخوردار است و نوسانات بازار کنترل می شود؛ حمایت کرد و گفت: تحولات را به دقت زیر نظر داریم و برای حمایت از کشورهای عضو صندوقمان در صورت نیاز، از آمادگی لازم برخوردار هستیم.
همه پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، روز گذشته (پنجشنبه) برگزار شد و 52 درصد از شرکت کنندگان در این همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه مزبور، رأی مثبت دادند.
انگلیس در دهه 70 میلادی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد که آن زمان، «اتحادیه اقتصادی اروپا» نام داشت و بعدها به اتحادیه اروپا تغییر نام داد و اعضای آن نیز به 28 کشور رسید.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید