Performancing Metrics

حزب حاکم مالزی منتقدان داخلی خود را اخراج کرد | اتاق خبر
کد خبر: 354322
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 14:00
شورای عالی حزب حاکم مالزی به اتفاق آراء 'محی الدین یاسین' معاون سابق نخست وزیر و 'موخریز ماهاتیر' سر وزیر سابق ایالت 'کداح' و فرزند 'ماهاتیر محمد' را از این حزب اخراج کرد.

اتاق خبر - این دو مقام عالیرتبه مالزی از جمله منتقدان سرسخت 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی در ارتباط با پرونده فساد مالی منتسب به شرکت توسعه مالزی واحد (ام.دی.بی1) هستند که بر استعفای نخست وزیر تاکید دارند.
نجیب تون رزاق جمعه شب پس از نشست شورای عالی حزب حاکم طی سخنانی ضمن اعلام برکناری این دو مقام ارشد دولت خود و حزب حاکم و 'شافعی اپدال' معاون حزب مالایی تباران متحد (آمنو)، گفت که به زمان بیشتر نیاز دارد تا در مورد ترمیم احتمالی کابینه فکر کند.
'نجیب تون رزاق' در اظهار نظر جداگانه ای در مورد احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام سراسری در این کشور نیز به طور تلویحی گفت که از پیروزی در انتخابات میاندوره ای اخیر دلگرم شده است.
'ماهاتیر محمد'، نخست وزیر اسبق مالزی و پدر موخریز ماهاتیر نیز ماه فوریه سال جاری گفت از اینکه با حزبی مرتبط است که از فساد حمایت می کند، خجل است و با این عنوان به عضویت خود در این حزب پایان داد.
'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی همچنین روز جمعه اعلام کرد که شورای عالی آمنو به اتفاق آراء تصمیم گرفته است همه حمایت های مالی از بنیاد صلح پردانا را متوقف کند.
'موسسه صلح پردانا' با هدف حفظ، توسعه و انتشار اطلاعات مربوط به نخست وزیران مالزی از سال 2003 راه اندازی شد و هدف اصلی آن افزایش آگاهی از میراث معنوی مالزی بر اساس این اعتقاد است که رهبران پیشین می توانند منابع و دیدگاه های مهمی برای توسعه این کشور ارائه دهند.
شناخت و همکاری های بیشتر بین مذاهب، فرهنگ ها و سبک زندگی جهانی و تشویق به تغییر مثبت در ارزش های مالزیایی ها در سراسر جهان از دیگر اهداف این بنیاد عنوان شده است.
'ماهاتیر محمد' چهارمین نخست وزیر مالزی ریاست افتخاری این بنیاد را که دفتر آن در شهر 'پوتراجایا' پایتخت ستادی مالزی واقع شده بر عهده دارد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید