Performancing Metrics

جدیدترین آمارها از صادرات محصولات لبنی | اتاق خبر
کد خبر: 354378
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 13:04
در گفت و گوی اتاق خبر با دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام شد
بسیاری از تولید کنندگان داخلی محصولات لبنی به دنبال یافتن بازار فروش جدید بازاریابی کرده بودند که کشور روسیه از برقراری این تعامل تجاری استقبال کرده است.

اتاق خبر-گروه اقتصادی: دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با اتاق خبر با اعلام اینکه در طی هفته گذشته 4کانتینر پنیر و3کانتینر شیرخشک به کشور روسیه و 3کانتینر پنیر به ازبکستان صادر شده است گفت: صادرات محصولات لبنی در حال انجام است.

باکری در تشریح شرایط مشوق های صادراتی تعیین شده گفت: سقف مشوق های صادراتی مصوب شده  توسط هیات وزیران تا پایان سال جاری 200میلیارد تومان می باشد که 50میلیارد تومان به سازمان تعاون روستایی اختصاص داده شده و 150میلیارد تومان به سایر واحدهای لبنی تعلق گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امکان تمدید این مبلغ برای سال های آینده وجود دارد افزود: چون مشوق های صادراتی جزو اعتبارات سالانه هستند که از بودجه های سال معین، صرف می شود بنابراین سقف مشوق صادراتی سال های آتی با میزان بودجه سالانه مشخص می شود.

باکری صادرات محصولات لبنی به کشور عراق را عمدتا شیر خشک، انواع پنیر و انواع ماست و دوغ دانست.

دبیر انجمن صنایع لبنی در خصوص مسائل پیش آمده در صادرات محصولات لبنی به کشور عراق اظهار داشت: خوشبختانه صادرات این محصول به کشور عراق به وضعیت نرمال خود بازگشته و مشکل به خصوصی وجود ندارد

وی تاکید کرد: تنها بحث موجود کاهش قیمت های جهانی می باشد که رقابت را در بازار های منطقه دشوار کرده و محصولات لبنی به کمک مشوق های صادراتی قادر هستند که صادرات خود را در منطقه حفظ کنند.

وی تشریح کرد: دولت عراق افزایش تعرفه ای را تا 34در صدپیش بینی کرده بود که با مذاکرات مسئولین وزارت صنعت و معدن با این کشور این مشکل برطرف شد و به وضعیت عادی بازگشته است.

باکری افزود: در حال حاضر به دلیل بحران و ناامنی ای که در عراق وجود دارد طبیعی است که همواره بر تجارت این ناحیه تاثیر بگذارد. این مسئله ممکن است صادرات کالاهای داخلی ما به این کشور را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین لازمه تعامل تجاری با این کشور تدبیر و برنامه ریزی بیشتر است تا از بروز مشکلاتی مانند مسائلی که اخیرا پیش آمده جلوگیری شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی تاکید کرد: عامل مهمی که بر این مسئله تاثیر می گذارد برنامه ریزی و اقداماتی مبنی بر توسعه صادرات است. بخشی از این برنامه ها مربوط به تعرفه ها می باشد و دولت های منطقه برای تامین بودجه کشوری خود تعرفه ها را تغییر می دهند که قسمتی از این مسئله را می توان با مشوق های صادراتی جبران کرد.

باکری در با اعلام اینکه کالاهای صادراتی با استانداردهای کیفی ما تولید نمی شود تصریح کرد: کیفیت محصولات صادراتی اغلب براساس استانداردهای ملی آن کشور مشخص می شود که سازمان استاندارد کشور مقصد ایراداتی بر کالای وارداتی نگیرد.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری کشور هایی مانند پاکستان برای خرید شیر خشک و همچنین روسیه برای انواع فرآورده ها چون پنیر، شیرخشک و خامه خواهان انجام مذاکرات برای رسیدن به توافقات تجاری می باشند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید