Performancing Metrics

چنددستگي در اتاق بازرگاني دوره هشتم مشهود است | اتاق خبر
کد خبر: 354446
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 01:52
مهدي پورقاضي رييس كميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني تهران
اعضاي هيات رييسه پارلمان اتاق ايران درحالي كار خود را در عرصه اقتصاد كليد زدند كه اين مولفه (بخش اقتصادي) در فراز و نشيب‌هاي زيادي قرار دارد و هم‌اكنون نيز ركود سرتاسر بخش توليد را احاطه كرده است.

اتاق خبر: با فرا رسيدن خرداد ۹۵ فعاليت اعضاي هيات رييسه اتاق ايران نيز يك ساله شد. اعضاي هيات رييسه پارلمان اتاق ايران درحالي كار خود را در عرصه اقتصاد كليد زدند كه اين مولفه (بخش اقتصادي) در فراز و نشيب‌هاي زيادي قرار دارد و هم‌اكنون نيز ركود سرتاسر بخش توليد را احاطه كرده است. البته موضوع عميق شدن ركود در بخش اقتصاد تنها به كشور ما باز نمي‌گردد بلكه در شرايط كنوني بازارهاي جهاني نيز در چنين وضعيتي گرفتار شده‌اند. به واقع اعضاي پارلمان بخش خصوصي كشور در شرايط نابساماني كار خود را آغاز كردند. البته بنده به عنوان فعال اقتصادي و عضو ناظر اين پارلمان شاهد برخي نقايص در بخش‌هاي مديريتي هستيم و انتظاري كه در اين يك سال از اعضاي اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران مي‌رود اين است كه اعضاي هيات رييسه بخش‌هاي زيرساختي كه مانع فعاليت‌هاي اجرايي مي‌شود را برطرف كنند. 

يكي از مشكلات امروز در بدنه پارلمان بخش خصوصي، كمرنگ بودن نقش كميسيون‌ها و عدم توجه به نشست‌هاي اعضاي هيات نمايندگان است. متاسفانه در نشست‌هاي اعضاي هيات نمايندگان افراد در زمينه بحث‌هاي مطرح شده به اجماع نمي‌رسند و مشكلات كلان اقتصادي در اين نشست به حاشيه كشانده مي‌شود و در نهايت راه‌حل‌هاي مطرح شده از سوي كارشناسان به فراموشي سپرده مي‌شود. به هر حال در شرايط كنوني اقتصاد كشورمان وضعيت بدي دارد و اين نشست‌ها تنها نبايد با چند گفت‌وگو خاتمه يابد. با توجه به يك ساله شدن اعضاي هيات رييسه دور هشتم اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران توجه به بحث‌هاي كلان اقتصاد و عملياتي شدن راه‌حل‌هاي موجود براي رفع معضلات ازجمله خواسته اصلي اعضا به شمار مي‌رود. با توجه به فصل تازه ارتباطات ميان ايران و ابرقدرت‌هاي جهاني ما به عنوان نماينده پارلمان بخش خصوصي كشور بايد درصدد تمهيداتي ازجمله آزاد‌سازي اقتصاد، روشن‌سازي نرخ ارز و پيشروي به سمت تك نرخي كردن آن، بررسي سياست‌هاي دولت مبني بر پرداخت يارانه باشيم و يك بار براي هميشه بر سر اين نوع مسائل با دولت به توافق برسيم. مشكلي كه هم‌اكنون بر سر راه فعالان اقتصادي وجود دارد، تحريم‌هاي داخلي است كه مجريان دولتي و خصولتي براي بخش اقتصاد كشور وضع كرده‌اند و در نهايت چنين شرايط نابساماني را براي اين بخش به بار آورده‌اند. متاسفانه در رياست دور هشتم اتاق بازرگاني علاوه بر تحريم‌هاي وضع شده داخلي، تنوع افكار نيز وجود دارد البته تنوع افكار در دوره‌هاي گذشته نيز وجود داشته است. بطور كلي، تنوع افكار افراد و رسيدن به نقاط اشتراك و حل و فصل كردن مشكلات خوب است اما موضوعي كه در اتاق بازرگاني كنوني وجود دارد، نبود هم‌صدايي و همفكري جامعي است كه براي برطرف كردن مشكلات اقتصاد كشور وجود ندارد و اين موضوع باعث ايجاد چند دستگي در اتاق بازرگاني شده است كه اميدواريم مديريت پارلمان بتواند اين نوع موانع كوچك را از سر راه فعالان اقتصادي برچيند و با به كارگيري اعضا عزمش را براي برطرف كردن مشكلات زيرساختي بخش‌هاي كلان اقتصاد جذب كند. 

منبع: تعادل

نظرات
ADS
ADS
پربازدید