Performancing Metrics

بسیاری از واحدهای تولیدی کشور از تکنولوژی روز دنیا بی بهره‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 354528
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 07:29
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: شمار قابل توجهی از واحدهای تولیدی کشور از تکنولوژی روز دنیا دور مانده اند که این امر خسارات بسیار به آنها وارد کرده است.

اتاق خبر - غلامحسین شافعی روز شنبه در نشست خبری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در مشهد افزود: یکی از مشکلات اصلی بنگاه های تولیدی، انباشت کالاها در انبار است زیرا بازار داخلی توان پذیرش تمام آنها را ندارد.
وی اظهار کرد: طبقه متوسط جامعه به شدت ضعیف شده و بیشتر به دنبال تهیه کالا های ارزان قیمت است و طبقه مرفه نیز نگاه چندان مثبتی به کالای داخلی ندارد.
وی گفت: باید تکنولوژی روز دنیا در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا قیمت های تمام شده برای مشتری داخلی کاهش یابد و تقاضا افزایش پیدا کند.

* ضرورت حل مشکلات هیات های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی استان
شافعی افزود: در راستای حل مشکلات هیات های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی
نیز قرار شد معاون استاندار خراسان رضوی اختلاف میان سازمان امور مالیاتی و اتاق بازرگانی استان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد تا خواسته های هر دو مجموعه در نظر گرفته شود.

* ارائه تسهیلات کوتاه مدت به کارخانه های قند
رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی به احیای کارخانه های قند این استان و افزایش صادرات در این حوزه اشاره کرد و گفت: مقرر شده است مقداری شکر به صورت موقت وارد استان شده و اختیار کارخانه های قند قرار گیرد.
شافعی افزود: این موضوع با ارائه تسهیلات سه ماهه کوتاه مدت معادل 650 میلیارد ریال با رویکرد احیای کارخانه های قند استان و ایجاد 2100 شغل در استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: کسر حق بیمه از پاداش حق بهره وری از جمله موضوعاتی است که مورد اختلاف میان فعالین اقتصادی و سازمان تامین اجتماعی استان است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به اینکه این موضوع جنبه ملی دارد مقرر شد در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور مورد بررسی قرار گیرد و از آن طریق پیگیری شود.

*عملکرد شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بسیار مثبت است
وی به مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این شورا تاکنون دستاوردهای بسیار ارزشمند در استان داشته و باید عملکرد این شورا را بسیار مثبت ارزیابی کرد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: تاکنون اقداماتی بسیار ارزشمند در خصوص قوانین مخل کسب و کار، رونق تولید در استان انجام شده و حتی نتایج آن به شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کشور ارسال شده و مورد استقبال مسئولان دولتی نیز قرار گرفته است.
شافعی گفت: مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیمات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تصمیمات این شورا را کاربردی می کند و به نوعی می توان گفت این تصمیمات دارای ضمانت اجرایی می شوند.
وی افزود: بر اساس این مصوبه قرار است تصمیمات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ظرف یک ماه در هیات وزیران مورد بررسی قرار بگیرد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: سازمان امور مالیاتی باید در آینده ای نه چندان دور تمام تلاش خود را در خصوص نظام تشخیص امور مالیاتی و معافیت های مالیاتی سرمایه گذاری کند تا مشکلات این حوزه حل شود.
وی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی و معافیت های بی مورد مالیاتی در کشور شایع است، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی که از سود بیشتری بهره می برند مالیات پرداخت نمی کنند و در شرایط فعلی کسی که شفافیت بیشتری دارد باید مالیات بیشتری را نیز پرداخت کند.
شافعی اظهار کرد: در خصوص وضعیت مالیات واحدهای تولیدی استان نیز گزارشی در حال تدوین است که تا یک ماه آینده آماده می شود.
200 هزار واحد صنفی در بخشهای مختلف تولیدی، توزیعی و خدمات فنی در قالب 500 اتحادیه در خراسان رضوی فعالیت می کنند.
این استان حدود یکصد واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی اعم از کارخانجات قند تا واحد های تولید کمپوت، کنسرو، آبمیوه و غذاهای آماده دارد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید