Performancing Metrics

محاکمه تروریست های خردسال در قانون جدید روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 354634
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 15:10
نمایندگان دوما در روسیه قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن پیشگیرانه ترین اقدام ها برای جلوگیری از عملیات تروریستی ممکن می شود و یکی از اصلی ترین آنها نیز امکان محاکمه و مجازات متهمین به تروریسم حتی از سن 14 سالگی است.

اتاق خبر - روسیه از سال ها پیش شاهد فعالیت های گسترده مردان مسلح و گروه های تروریستی بویژه در مناطق قفقاز این کشور از جمله داغستان می باشد که قربانیان بسیاری بر جای گذاشته است و تاکنون نیز ده ها نفر از تروریست های بازگشته از سوریه و عراق نیز دستگیر و محاکمه شده اند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (یکشنبه) در این باره گزارش داد: براساس قوانین تصویب شده جدید، حداقل سن مسئولیت پذیری در ارتکاب به جرم های تروریستی برای محاکمه و محکومیت به زندان 14 سال شده در حالیکه پیش از این 16 سال بوده است.
در این قانون همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی موظف هستند تا شش ماه تمامی اطلاعات مربوط به مشترکان را نگهدارند تا در صورت نیاز به محاکم قضایی و مراکز امنیتی ارائه کنند.
همچنین دعوت یا تشویق به انجام اعمال تروریستی، خودداری از اطلاع رسانی از وقایع تروریستی در صورت آگاهی و جرایم نقدی سنگین نیز در قانون جدید در نظر گرفته شده یا بشدت افزایش یافته است.
همزمان با انتشار متن این قانون، ادوارد اسنودن کارمند سازمان سیا و فاش کننده اقدام های جاسوسی آمریکا در داخل و کشورهای مختلف که به صورت پناهنده موقت در روسیه زندگی می کند، از قانون تازه تصویب انتقاد کرد.
روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس به نقل از یادداشت توییتری اسنودن نوشت: شنود جمعی تاثیر لازم ضد تروریستی را ندارد و این قانون آزادی و پول را از هر شهروند روسیه می گیرد، ولی موجب بهبودی امنیت نمی شود و نباید اجرا شود.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید