Performancing Metrics

وقوع چند حمله تروریستی در مصر | اتاق خبر
کد خبر: 354671
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 10:27
پایگاه خبری الیوم السابع اعلام کرد:
انفجار بمب کار گذاشته شده در مسیر عبور یک تانک مصری در جنوب شیخ زوید منجر به کشته شدن دو نظامی مصری و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، انفجار بمب کار گذاشته شده در مسیر عبور یک تانک مصری در جنوب شیخ زوید منجر به کشته شدن دو نظامی مصری و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.
پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از منابع امنیتی مصری اعلام کرد: تانک های ارتش مصر در جاده روستای الجوره در جنوب شیخ زوید در حرکت بودند که در اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در این مسیر یک تانک منهدم شد و در نتیجه آن دو نظامی مصری که داخل تانک بودند کشته و سه نظامی دیگر نیز زخمی شدند.
برپایه این گزارش، نیروهای نظامی مصری همچنین یک بمب به وزن 100 کیلوگرم را که در مسیر روستای قبر عمیر کارگذاشته شده بود خنثی کردند.
افراد مسلح در شهر العریش نیز یک بمب را در مسیر عبور خودروی پلیس مصر منفجر کردند که خسارت جانی و مالی در بر نداشت.
در ادامه این گزارش آمده است، یک سرباز مصری نیز در اثر تیراندازی در روستای الجوره در جنوب شهر شیخ زوید کشته شد.
منابع امنیتی مصری گفتند که 'محمود سامی احمد' 24 ساله از منطقه الجزیره در تیراندازی یک فرد مسلح در روستای الجوره کشته شد.
یک منبع آگاه همچنین در شمال سینا از حمله افراد مسلح به یک خودروی آمبولانس خبر داد.
در نتیجه این حمله سرنشینان آمبولانس زخمی شدند.
این حادثه در منطقه الصفا به وقوع پیوست و سرنشینان زخمی آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند؛ به خودروی مذکور نیز خسارت وارد شد.
حوادث امنیتی در منطقه سینا از زمانی شدت گرفت که محمد مرسی رئیس جمهوری سابق این کشور در سال 2013 از مقام خود برکنار شد. با شکاف امنیتی در مصر افراد مسلح و تروریست ها وارد منطقه سینا شده و اقدام به عملیات انفجاری و حمله به نیروهای نظامی مصر کردند.
ارتش مصر اخیرا عملیات خود را علیه تروریست های مسلح در این منطقه افزایش داده است.
مهمترین و خطرناک ترین گروه تروریستی در منطقه سینا گروه موسوم به انصار بیت المقدس است که اخیرا نام خود را به ولایت سینا تغییر داده و با تروریست های داعش بیعت کرده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید