Performancing Metrics

فرسودگی لوله ها و ورودپساب به زاینده رود مهمترین تهدید آبی چادگان | اتاق خبر
کد خبر: 354795
تاریخ انتشار: 7 تیر 1395 - 01:52
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان چادگان گفت: فرسودگی لوله ها و ورودپساب به زاینده رود و نیز آب مصرفی برای دام ها از محل منبع شرب، مهمترین تهدید آبی چادگان به شمار می رود.

اتاق خبر: مهدی زمانی پیش از ظهر یکشنبه، در جلسه تجلیل از اصحاب قلم و رسانه شهرستان چادگان از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان، اظهار داشت: ۵۰ کیلومتر از انشعاب های ۶۰ روستای چادگان فرسوده است که باعث هدر رفت روزانه هزار مترمکعب آب شرب از چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب تولیدی روزانه در شهرستان چادگان می شود و در مطالعات انجام شده به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل این مشکل نیاز داریم.

وی افزود: پساب روستاهای گشنیزجان، کمیتک، مشهد کاوه، علی آباد، حجت آباد و آبادچی در نهایت بعد از ورود به آب های زیر زمینی و یا به صورت مستقیم به رودخانه زاینده رود وارد می شود که مطالعات برای ساخت شبکه استاندارد دفع فاضلاب روستایی این روستاها از ابتدای سال جاری شروع شده و ۳۰۰ میلیارد ریال برای این طرح ها پیش بینی اعتبار شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان چادگان همچنین از خرید شش هزار و ۸۰۰ متر لوله فلزی و پلی اتیلن به هزینه هفت میلیارد ریال برای شروع طرح آبرسانی به روستاهای معروف آباد، دهکلبعلی، قرقر، علی عرب و انالوجه خبر داد و گفت: این طرح ملی ۳۶ کیلومتر مربع طول دارد که فاز یک آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: آب شرب هشت روستایی که آبرسانی سیار می شود کاملا سالم بوده و نیتراتی در آب شرب این روستا نیست.

زمانی همچنین از راه اندازی سامانه ۱۵۲۳ برای تماس مردم با مسئولان آبفار استان اصفهان خبر داد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید