Performancing Metrics

بحران تأمین فضای آموزش دامن گیرخراسان جنوبی شد | اتاق خبر
کد خبر: 354824
تاریخ انتشار: 7 تیر 1395 - 03:44
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هم اکنون بحران کمبود فضای آموزشی مانند بحران آب دامن گیر خراسان جنوبی شده است.

اتاق خبر:عباس لامعی پیش از ظهر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: قهر طبیعت، روستاییان را به حاشیه شهر کوچ داده و باعث افزایش جمعیت در شهرک های اقماری شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در شهرک هایی مانند مهر شهر و حاجی آباد با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی روبه رو هستیم، گفت: همچنین شهرستان بیرجند نیازمند ساخت ۲۴ مدرسه است.

لامعی با اشاره به مصوبه شورای قبلی آموزش و پرورش استان، بیان کرد: در راستای این مصوبه همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه کلاس های کم جمعیت و زیر نرم باید ساماندهی شوند، اظهار کرد: پراکندگی روستاها با جمعیت کم، ما را برای تأمین نیرو نیز با مشکل مواجه می کند.

کمبود ۲۷۰ معلم ابتدایی در بیرجند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به استخدامی سال گذشته آموزش و پروش، بیان کرد: در راستای برگزاری این استخدامی ۷۵ نیرو جذب شده که از ابتدای سال تحصیلی به کارگیری می شوند.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان وارد بدنه آموزش و پرورش می شوند، افزود:با این وجود ۲۷۰ معلم ابتدایی در بیرجند نیاز داریم.

لامعی با اشاره به پروژه مهر، بیان کرد: خوشبختانه برای دوسال متولی در اجرای این پروژه حائز رتبه های اول تا سوم کشوری شده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه مهر طرحی ملی است، افزود: این پروژه تنها در اختیار آموزش و پرورش نبوده و همه دستگاه ها نیز نسبت به آن مسئول هستند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید