Performancing Metrics

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک اتفاق ویژه است | اتاق خبر
کد خبر: 355605
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 12:15
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:
محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی،‌ با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار کرد: آینده انگلیس روز به روز تضعیف شده و با تضعیف این کشور طولی نخواهد کشید که انگلیس در زمره کشورهای دسته سوم یا چهارم جهان قرار خواه

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی،‌ با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار کرد: آینده انگلیس روز به روز تضعیف شده و با تضعیف این کشور طولی نخواهد کشید که انگلیس در زمره کشورهای دسته سوم یا چهارم جهان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تبعات اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک اتفاق ویژه است که از بعد اقتصادی شوک بزرگی را بر جریان اقتصاد بین‌الملل وارد کرد تا جایی که از آن به عنوان یک سونامی اقتصادی نام برده و تعبیر شد.

به گفته وی، از جمله تبعات اقتصادی این خروج این بود که بسیاری از مردم کشورهای مختلف که اقتصاد آنها مرتبط با اقتصاد انگلیس بود آسیب جدی اقتصادی دیدند و سرمایه‌گذاران و سهامداران بیش از یک تریلیون دلار آسیب دیدند.

نماینده مردم خمین در پاسخ به پرسشی در خصوص تبعات سیاسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار کرد: از بعد سیاسی نیز یک شکنندگی در اتحادیه اروپا بوجود آمد که بیانگر زنگ خطری برای آینده اتحادیه اروپاست و آینده سیاسی آن را دچار تردید می‌کند. این آینده سیاسی روز به روز تضعیف شده و اثرات این تضعیف بسیاری از کشورهای منطقه را نیز در برخواهد گرفت.

وی در خصوص تاثیر این تغییر در اتحادیه اروپا بر ایران گفت: از آنجا که انگلیس یک متحد آمریکاست و این دو به عنوان یک قطب معاند با نظام اسلامی به شمار می روند، لذا جدا شدن این کشور از اتحادیه اروپا را باید به فال نیک گرفت و آن را یک نقطه قوت برای جمهوری اسلامی ایران دانست.

رضایی با اشاره به واکنش آمریکایی‌ها نسبت به این اتفاق سیاسی مهم نیز گفت: گرچه آمریکایی‌ها در سخنان و اظهارات خود طوری وانمود می‌کنند که گویی از این رویداد سیاسی ناراحت هستند، اما رفتار سیاسی آنان بیانگر خوشحالی درونی بوده و در پشت پرده ابراز شادمانی می کنند.

به گفته وی، آمریکایی‌ها از آنجا که خود را یکه‌تاز و قدرت برتر دنیا می‌دانند، لذا نمی‌توانند تحمل کنند که قدرت دیگری در برابر آنان صف‌آرایی کند، از این رو از تضعیف انگلیس مسرور و شادمان هستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید