Performancing Metrics

پیری زودرس در کمین عاشقان عکس سلفی | اتاق خبر
کد خبر: 355894
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 13:57
به‌تازگی متخصصان پوست زیادی در مورد مضرات سلفی گرفتن اظهار نظر کرده‌اند و هشدارهای زیادی به معتادان عکاسی سلفی داده‌اند.

به گزارش اتاق خبر،اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در هر مکانی موبایل خود را در می آورید و از خودتان عکس سلفی می گیرید باید بگوییم متخصصان پوست هشدار دادند که عکس سلفی به طرز وحشتناکی صورت فرد را پیر می کند.
دسته افرادی هستید که در هر مکانی موبایل خود را در می آورید و از خودتان عکس سلفی می گیرید باید بگوییم متخصصان پوست هشدار دادند که عکس سلفی به طرز وحشتناکی صورت فرد را پیر می کند.
آنها معتقدند چهره و صورت افراد هنگام سلفی گرفتن در معرض نور و تابش گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد و این مسئله باعث آسیب دیدن پوست صورت آنها شده و در نتیجه سرعت پیر و چروک شدن پوست افزایش می‌یابد.
 
این تغییرات آن‌قدر نمایان است که متخصصان پوست با تشخیص قسمتی از پوست که آسیب دیده، قادرند بگویند فرد از کدام دستش برای سلفی گرفتن استفاده می‌کرده است.

سیمون زواکی، مدیر پزشکی کلینیک پوست لینیا در بریتانیا در این زمینه می‌گوید: «افراد معتاد به سلفی گرفتن و بلاگرها خیلی باید مراقب باشند. حتی نور آبی‌ای که از صفحه نمایشگر دستگاه‌های دیجیتال به سمت صورت ما پرتاب می‌شود، می‌تواند باعث آسیب دیدن پوست شود».
 
متخصصان این حوزه معتقدند تابش الکترومغناطیسی گوشی‌های هوشمند با آسیب زدن به DNA باعث پیر شدن پوست می‌شود.

تابش الکترومغناطیسی باعث شکستگی در رشته DNA شده که این موضوع از بازسازی پوست جلوگیری کرده و استرس اکسیداتیو در سلول‌های بافت ایجاد می‌کند و در نتیجه سرعت چروک شدن پوست افزایش می‌یابد.
 
زین اُباگی، موسس بنیاد سلامت پوست اُباگی در آمریکا، در این باره می‌گوید: «یک بافت کثیف و احمقانه در پوست صورت ایجاد می‌شود که در طرف دیگر آن دیده نمی‌شود. به نظر من، ما باید یک مکانیسم دفاعی در برابر این مسئله ایجاد کنیم.

نور دارای یک نوع اثر مغناطیسی است که بر پوست اثر می‌گذارد و جایگزین مواد معدنی در پوست می‌شود. در این مورد کرم‌های ضدآفتاب هم کمکی به فرد نمی‌کند».

منبع میزان

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید