Performancing Metrics

آمادگی تهران برای برگزاری هر چه با شکوه تر روز قدس | اتاق خبر
کد خبر: 355974
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 11:13
قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد:
تمامی دستگاه‌های ذیربط برای برگزاری یوم الله قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند تا پایتخت در آمادگی صد درصدی، پذیرای حضور مردم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در روز جهانی قدس باشد

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، منصور باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از پیش بینی تمهیدات ویژه شهرداری تهران برای برگزاری هر چه باشکوه تر راهپیمایی روز جهانی قدس خبر داد و افزود: تمامی مجموعه شهرداری تهران برنامه ریزی های لازم را برای برگزاری راهپیمایی روز قدس پیش بینی کرده اند و تدابیر لازم برای انتقال مردم از مساجد و میادین مختلف دیده شده است.

وی با اشاره به این که 8 کمیته در برپایی روز جهانی قدس در شهرداری تهران فعالیت می کنند،گفت:کمیته ارزیابی،کمیته نگهداشت،کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، کمیته حمل و نقل و ترافیک، کمیته ایمنی و بحران، کمیته درمان، کمیته راهنماء، کمیته امور مناطق و رفع سد معبر کمیته هایی هستند که در برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس فعالیت می کنند.

مسیرهای9گانه راهپیمایی روز جهانی قدس

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با بیان این که 9مسیر برای راهپیمایی روز جهانی قدس تعیین شده است و آماده سازی این مسیرها از جهت نظافت عمومی، فضای سبز،رفع موانع و مشکلات و... در دستور کار قرار خواهد گرفت به ذکر مسیرهای 9گانه پرداخت و گفت:مسیر شماره1: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران،مسیر شماره3: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی عصر(عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران،مسیر شماره4:مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران،مسیر شماره5: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره6: مسجد المهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره7: مسجد الجواد (ع)، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، میدان ولی عصر(عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران، مسیر شماره8: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران،مسیر شماره9: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛ مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس هستند.

تهیه و نصب بنر بر روی بیلبوردها و سازه های پرتابل در سطح شهر تهران

باقرصاد در ادامه با بیان این که برنامه های لازم در خصوص تبلیغات محیطی «روز قدس» در سطح شهر تهران پیش بینی شده است، گفت: تهیه و نصب بنر برروی بیلبوردها و سازه های پرتابل در سطح شهر تهران و در اطراف دانشگاه تهران و انجام تبلیغات محیطی در تلویزیونهای شهری و... از جمله اقدامات سازمان زیباسازی می باشد.

خدمات رسانی 2500دستگاه اتوبوس از41نقطه و 150 مسجد به راهپیمایان

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه افزود:شرکت اتوبوسرانی نیز به ارائه خدمات رایگان به شهروندان در مسیرهای منتهی به مراسم روز جهانی قدس با 2500 دستگاه اتوبوس از 41نقطه شامل میادین، پایانه ها و شهرک ها و نیز 150 مسجد سطح شهر تهران اقدام خواهد کرد که از این تعداد 600 اتوبوس دو کابین و الباقی از اتوبوس های بخش خصوصی خواهند بود.همچنین خدمات رسانی مترو در ایستگاه های مسیر راهپیمایی و در زمان برگزاری مراسم روز قدس رایگان خواهد بود. همچنین کم کردن فاصله تردد و زیاد کردن حجم انتقال شرکت کنندگان با تامین کلیه امکانات توسط شرکت مترو انجام خواهد شد.

باقرصاد ادامه داد: سازمان تاکسیرانی نیز با اختصاص تاکسی های ون نسبت به جابجایی و خدمات رسانی به راهپیمایان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

شناسایی نقاط ناایمن و استقرار تجهیزات آتش نشانی

وی با بیان این که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز به شناسایی نقاط ناایمن در مسیرها خواهد پرداخت، اذعان داشت:شناسایی نقاط ناایمن و علامت گذاری محلها و اتخاذ تدابیر لازم در جهت رفع نقاط ناایمن،استقرار تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی در نقاط پیش بینی شده صورت خواهد گرفت.

باقرصاد در ادامه افزود:با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با سازمان بهشت زهرا(س) و جهت تلطیف هوا و خنک کردن راهپیمایان در روز جهانی قدس ، در مسیر راهپیمایی دستگاه های مه پاش ثابت و سیار به تعداد مورد نیاز نصب خواهد شد.

آماده باش کامل شرکت شهر سالم برای خدمات رسانی به شهروندان

باقرصاد با اشاره به این که شرکت شهر سالم نیز در مراسم روز قدس در آماده باش کامل می باشد تا به شهروندان خدمات رسانی کند، گفت:تیم های پزشکی متخصص و آمبولانس در کلینیک منطقه 6 مستقر خواهند شد و این کلینیک مجهز به کلیه امکانات می باشد. همچنین کارشناسان مرکز بهداشت شرکت شهر سالم نیز به منظور بررسی بهداشت محیط و نظارت بر توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی حضور خواهند داشت.

نظافت و رفت و روب مسیر راهپیمایی

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که محدوده اطراف دانشگاه تهران به چهار پهنه تقسیم بندی شده است بر نظافت و رفت و روب مسیر راهپیمایی توسط نیروهای متحدالشکل و استقرار ماشین آلات سبک و سنگین به شکل منظم در مسیرهای تعیین شده تاکید کرد و گفت:اقدامات لازم برای پاکسازی و نظافت مسیرهای راهپیمایی اطراف دانشگاه تهران به نحو مطلوب توسط سازمان مدیریت پسماند و شهرداری منطقه 6 و با همکاری مناطق7-2-5-9-10-11-12 صورت خواهد گرفت.

به گفته باقرصاد شرکت شهربان و حریم بان نیز برنامه ریزی های لازم را برای استقرار نیروهای اجرایی و خودرو در پهنه های از پیش تعیین شده برای جلوگیری از بساط گستری در طول برگزاری مراسم انجام خواهد داد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز به گل آرایی جایگاه نماز در دانشگاه تهران خواهد پرداخت،اذعان داشت: واکاری فضای سبز محدوده دانشگاه و تامین و استقرار سرویس های بهداشتی پرتابل در محل های تعیین شده از جمله موضوعاتی است که این سازمان دنبال خواهد کرد.

ایجاد گذرگاه هنر با حضور 26 هنرمند و نقاشی زنده در خصوص مفاهیم «روز قدس»

وی به اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در ایستگاه مترو اشاره داشت و گفت:چاپ و توزیع ویژه نامه «فرهنگ شهر» در ایستگاه های مترو،راه اندازی 2پردیس در چهارراه ولیعصر(عج) و خیابان وصال با 22 غرفه در زمینه هایی چون کودک، برگزاری مسابقه و... اجرای نمایش های میدانی،ایجاد گذرگاه هنر با حضور 26 هنرمند و نقاشی زنده در خصوص مفاهیم روز قدس، برپایی نمایشگاه عکس با عنوان«نسیم بهشت» در 10 ایستگاه مترو،چاپ پوسترهایی با محتوی آموزشی و... از جمله برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در روز جهانی قدس می باشد.

باقرصاد در پایان گفت:منطقه 20 شهرداری تهران نیز برای برگزاری مراسم روز جهانی قدس در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات و با همکاری شرکت اتوبوسرانی آماده خدمات رسانی به راهپیمایان می باشد.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پایتخت در روز قدس

سرهنگ مراد مرادی رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت نیز با بیان اینکه طرح انتظامی ترافیکی پلیس برای روز جهانی قدس در روز جمعه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این راهپیمایی از ساعت 10:30 روز جمعه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان در راهپیمایی از مسیرهای 9 گانه به سمت میدان فلسطین و محل برگزاری نماز جمعه حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پلیس نیز در این راستا ماموریت ترافیکی را برعهده گرفته است، گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی علاوه بر اینکه اقدام به نظم و ایمنی و روان‌سازی ترافیک در معابر منتهی به راهپیمایی خواهند کرد، نسبت به پاکسازی معابر محدوده اصلی از خودروها نیز اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده خاطرنشان کرد: براین اساس تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 10 صبح روز جمعه در طول بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا خیابان کارگر، خیابان ولیعصر حدفاصل جمهوری تا میدان ولیعصر، خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا تقاطع بلوار کشاورز و خیابان انقلاب اسلامی حدفاصل میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر ممنوع است.

به گفته مرادی، تردد در داخل معابر این محدوده نیز ممنوع بوده و براین اساس رانندگان در خیابان‌های طالقانی، 16 آذر، قدس، وصال، حجاب، بزرگمهر، پورسینا و دیگر معابر داخل این محدوده نمی‌توانند تردد کنند.

وی همچنین از اعمال ممنوعیت‌های توقف نیز در این روز خبر داد و گفت: همچنین در محدوده مذکور، ممنوعیت توقف خودرو نیز اعمال می‌شود و خودروهای سواری از ایجاد توقف در بلوار کشاورز حد فاصل میدان ولیعصر تا تقاطع کارگر در هر دو مسیر، خیابان ولیعصر حد فاصل جمهوری تا میدان ولیعصر، خیابان کارگر حد فاصله جمهوری تا بلوار کشاورز، ندارند.

به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، توقف در طول خیابان‌های فلسطین و جویبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان قدس از تقاطع بلوار کشاورز تا انقلاب، خیابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولیعصر، و خیابان‌های واقع ضلع جنوب خیابان انقلاب همچون فخررازی، ابوریحان، دانشگاه، فلسطین جنوبی، رازی، 12 فروردین، منیری جاوید و مظفر ممنوع است

مرادی با بیان اینکه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در طول مسیرهای 9گانه نیز مستقر بوده و اقدام به اسکورت راهپیمایان می‌کنند گفت: در طول مسیرهای راهپیمایی نیز اولویت تردد با راهپیمایان بوده و ممکن است انسدادهای موقتی در مسیر پیش بیاید.

وی با اشاره به مسیرهای 9 گانه راهپیمایی روز قدس نیز گفت: مسیر شماره 1 از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و در ادامه به خیابان انقلاب و دانشگاه تهران منتهی می‌شود. مسیر شماره 2 از مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان قلعه‌مرغی، خیابان قزوین، خیابان کارگر و میدان انقلاب عبور کرده، مسیر شماره 3 نیز از مسجد دارالسلام میدان منیریه آغاز شده و با عبور از خیابان ولیعصر و خیابان انقلاب به دانشگاه تهران می‌رسد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با بیان اینکه مسیر شماره 4 از مسجد امام زمان (عج) آغاز شده و با عبور از خیابان آزادی تقاطع بهبودی به میدان انقلاب و دانشگاه تهران می‌رسد، ادامه داد: مسیر شماره 5 از مسجد حضرت ابوالفضل آغاز شده و راهپیمایان با عبور از میدان توحید، خیابان توحید خیابان آزادی میدان انقلاب به دانشگاه تهران می‌رسند.

به گفته مرادی، مسیر شماره 6 از مسجد المهدی واقع در خیابان ستارخان آغاز شده و راهپیمایان با عبور از این خیابان وارد میدان توحید شده و باقی مسیر را مانند مسیر شماره 5 ادامه می‌دهند.

وی افزود: مسیر شماره 7 از مسجد الجواد میدان هفتم تیر آغاز شده و راهپیمایان با عبور از خیابان کریم‌خان و میدان ولیعصر، وارد بلوار کشاورز شده و از آنجا وارد دانشگاه تهران می‌شوند. مسیر شماره 8 نیز از مسجد امام جعفر صادق از فلکه اول صادقیه آغاز شده و راهپیمایان با عبور از خیابان ستارخان وارد خیابان توحید شده و بقیه مسیر را همچون راهپیمایان مسیر شماره 5 و 6 ادامه می‌دهند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، مسیر شماره 9 را مسجد حضرت امیر در خیابان کارگر شمالی اعلام کرد و گفت: راهپیمایان از خیابان کارگر شمالی وارد میدان انقلاب شده و سپس به دانشگاه تهران می‌رسند.

مرادی با بیان اینکه تاکسی‌های ون برای جابه‌جایی راهپیمایان و بالاخص برای افراد سالخورده پیش‌بینی شده است، افزود: تاکسی‌ها اقدام به جابه‌جایی مسافران خواهند کرد.

وی با اشاره به خودروهایی که ممکن است که در منطقه توقف ممنوع توقف کرده باشند نیز اظهار کرد: پلیس نسبت به جابه‌جایی این خودروها اقدام خواهد کرد و رانندگان در صورت مشاهده، می‌توانند با سامانه 110 تماس گرفته و با دادن شماره پلاک می‌توانند از محل خودرویشان باخبر شوند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت ساعت اتمام این محدودیت و ممنوعیت‌ها را همزمان با اتمام مراسم راهپیمایی روز قدس و تخلیه راهپیمایان و نمازگزاران اعلام کرد.

تمهیدات اورژانس تهران در روز قدس اعلام شد

بنابراین گزارش همچنین حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران درباره تمهیدات اورژانس در پایتخت جهت مراسم روز قدس گفت: مرکز اورژانس تهران جهت همراهی و پوشش امدادی شرکت‌کنندگان در مراسم یوم الله روز قدس تعداد شش دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه خودروی فرماندهی از صبح جمعه در محل‌های راهپیمایی مستقر می‌شوند.

وی همچنین اظهار کرد: علاوه بر این در مراسم روز قدس حدود ۳۰ نفر پرسنل اعم از پزشک، پرستار و تکنسین فوریت‌های پزشکی از ساعت ۹:۳۰ صبح روز جمعه ۱۱ تیر ماه در محل‌های تعیین شده راهپیمایی مستقر شده و خدمات امدادی - درمانی خود را به هموطنان عزیز ارائه می‌کند.

وی تاکید کرد که این استقرارها تا پایان مراسم روز قدس ادامه خواهد داشت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید