Performancing Metrics

با فیش‌های حقوقی کارشناسی برخورد شود، نه تبلیغاتی و سیاسی | اتاق خبر
کد خبر: 356125
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 15:01
رییس کنفدراسیون صادرات معتقد است باید موضوع انتشار فیش های حقوقی مدیران به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد و از سوی دیگر نیز باید این موضوع را بپذیریم که یک مدیر متخصص در سطح کلان باید حقوق کلان هم دریافت کند.

به گزارش اتاق خبر، محمد لاهوتی گفت: در ایران بسیاری از موضوعات مهم تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می گیرد. در سال‌های پس از انقلاب همواره دستگاه‌های نظارتی حضور داشتند و میزان حقوق وزارت ها، بانک‌ها و همه دستگاه مشخص بوده است و احتمالا باید از سوی دستگاه های نظارتی رصد می‌شده که اگر این اتفاق نیفتاده اشکال به ناظران بر می‌گردد.  

وی ادامه داد: اصولا رسیدگی و بررسی اینگونه مسائل در فضای رسانه‌ای و افکارعمومی به شکلی که تحت تاثیر مسائل تبلیغاتی جناح‌ها قرار گیرد نمی‌تواند برای اقتصاد و مدیران دولتی مطلوب باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:‌ باید بپذیریم که یک مدیر در سطح کلان باید حقوق کلان دریافت کند. حال اینکه حقوق کلان چقدر است، می‌تواند جای بحث باشد. اما دولت باید بپذیرد که یک مدیر لایق و شایسته که در پست مهمی قرار دارد باید از نظر مالی تامین باشد، چرا که در غیر این صورت راندمان و کارایی‌اش پایین می‌آید و از طرفی هم می‌تواند باعث سوء استفاده از موقعیت شود.

لاهوتی با بیان اینکه نیاز به شفافیت در زمینه حقوق مدیران در سطح کلان وجود دارد، گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر با این روش با مدیران برخورد کنیم و به همه مدیران با دید متخلف نگاه کنیم قطعا زمینه برای خروج مدیران مانند خروج مغزها فراهم می‌شود لذا باید نسبت به این موضوع به صورت کارشناسی و دقیق و بر اساس قوانین و معیارهای که تعریف شده است برخورد شود و نه به شکل تبلیغاتی و سیاسی.

رییس کنفدراسیون صادرات همچنین اضافه کرد: چند روز پیش در سخنرانی یکی از مسئولان مطرح شد که "فلان شخص با توصیه در پس مدیریتی‌اش قرار گرفته است"، به اعتقاد من این عذر بدتر از گناه برای  ناظر است؛ چرا که اگر مدیری نالایق است و پرونده دارد به هیچ عنوان نباید در آن مسند و جایگاه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید