Performancing Metrics

روسیه آماده دفاع از خود در برابر این جهان غیرقابل پیش بینی است | اتاق خبر
کد خبر: 356153
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 19:23
پوتین:
رییس جمهوری روسیه گفت: مسکو آماده است تا از خود در برابر این "جهان غیرمنتظره و بی ثبات" محافظت کند.

به گزارش اتاق خبر، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در دیدار با دیپلمات‌های روسی گفت: تغییرات شگرفی در تمامی زمینه‌های بین‌المللی در حال رخ دادن است و به همین دلیل، ما باید خود را آماده رویارویی با آنها کنیم. جهان پیش رو، جهانی غیرمنتظره و بی ثبات است و روسیه باید برای تامین امنیت و ثبات خود و مردمش همواره آماده باشد.

وی با هشدار به این مساله که درگیری‌ها در بسیاری از نقاط دنیا و حتی مناطق جدید در جهان در حال رخ دادن است‌، افزود: اقدامات تروریستی فراتر از یک منطقه است و به همین دلیل پیش بینی اینکه در کدام منطقه می‌خواهد رخ دهد، بسیار دشوار است.

رییس جمهوری روسیه همچنین گفت: جامعه بین‌الملل باید توانایی اجرای دستورات را براساس اولویت‌های مشترک و تامین امنیت و مسئولیت پذیری جامع و از طریق مذاکرات و همکاری‌ها داشته باشد. از آنجا که جهان به سمت روندی غیرقابل پیش بینی سوق می‌یابد، همکاری، داشتن تمایل مشترک برای همکاری و آمادگی لازم برای دستیابی به سازش اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم بر مشکلات بین‌المللی غلبه کنیم.

پوتین ادامه داد: روسیه سیاست خارجی موثر و مستقل خود را دنبال می‌کند و هدفش ایچاد روابط باز و همکاری براساس صداقت با تمامی کشورها در شرق و غرب، شمال و جنوب است. ما هرگز به دنبال اعمال فشار اقتصادی و نظامی نبوده‌ایم و تنها به دنبال همکاری دو جانبه و روابط سازنده هستیم. روسیه به تلاش خود برای حل مشکلات بین‌المللی نظیر بحران اوکراین و تقویت روابط و همکاری استراتژیک با کشورهای واقع در اوراسیا ادامه می‌دهد.

رییس جمهوری روسیه همچنین گفت: ارتباط میان چین و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تحت امر روسیه نخستین گام در مسیر همکاری بیشتر و عمیق تر است و همین روند را می‌توانیم با کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید