Performancing Metrics

سرمایه گذاری داخلی تنها راهکار خروج رکود از بازار مسکن است | اتاق خبر
کد خبر: 356556
تاریخ انتشار: 12 تیر 1395 - 21:04
یک کارشناس مسکن گفت: وضعیت مسکن از این بدتر نمی‌شود و حتما منحنی این بخش تا یک سال آینده که از رکود خارج می‌شود به سمت بالا خواهد بود.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از ایسنا ابوالحسن میرعمادی اظهار کرد: قیمت نفت به عنوان محرک اصلی اقتصاد مسکن در آینده متعادل‌تر می‌شود، درآمد جامعه بالا می‌رود و تقاضای مصرفی مسکن افزایش می‌یابد. البته نه به سرعتی که از ابتدای برجام فکر می‌کردیم ولی تا یک سال دیگر اقتصاد مسکن به حالت عادی برمیگردد.

وی افزود: عواملی که منجر به ایجاد زنجیره بهم پیوسته رکود مسکن شده هنوز در این بخش وجود دارد. بعد از امضای برجام همه منتظر تحرکاتی در اقتصاد کشور بودند که هنوز اتفاق نیفتاده است.
وی افزود:اوایل خارجی‌ها وارد کشور شدند اما به اعتقاد من سرمایه‌گذار خارجی هیچ وقت در مسکن ایران سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. حتی برای ساخت بیمارستان و هتل در ایران تردید دارند چه برسد به مسکن.

به گفته میرعمادی، در این شرایط تنها اتکای بخش مسکن برای خروج از رکود، سرمایه‌گذاری داخلی است که با توجه به رکود اقتصادی کسی پول ندارد اگر هم دارد ترجیح می‌دهد آن را در بانک بگذارد و سود ۲۰ درصد بگیرد تا این‌که در بخش زیان‌ده مسکن سرمایه‌گذاری کند.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید