Performancing Metrics

راه ملا عمر و اختر منصور را ادامه می دهم | اتاق خبر
کد خبر: 356580
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 11:18
رهبرجدید طالبان:
«هبت الله آخوندزاده» رهبر جدید طالبان با انتشار اولین پیام صوتی بعد از رهبری این گروه با تجلیل از ملا «محمد عمر» و ملا «اختر محمد منصور»، رهبران پیشین طالبان، اعلام کرد که راه آنان را ادامه خواهد داد.

اتاق خبر - وی روز شنبه در این پیام صوتی که به زبان پشتو در پایگاه اطلاع رسانی گروه طالبان منتشر شده، افزوده است که باید شفاف بگویم که ما در دو بخش نظامی و سیاسی راهکار مشخص داریم و باور ما این است که افغانستان از جانب متجاوزان اشغال شده و جهاد برای بیرون راندن اشغالگران، واجب است.
رهبر جدید طالبان گفته است که پیام ما به آمریکایی ها وهمردیفان خارجی آنان این است که ملت مسلمان افغان از استعمال زور و تزویر شما ترس ندارند، در مقابله و مبارزه علیه شما، شهادت را هدف و آرمان بزرگ و عالی زندگی خود می دانند و شما نمی توانید با تداوم حضور نظامیان خود، خللی در مبارزه طالبان ایجاد کنید.
وی افزوده است که آمریکا باید به جای زورآزمایی های بی مورد، به اشغال خود پایان دهد؛ زیرا هیچ گاه نخواهید توانست پیروز این مقابله باشید.
آخوندزاده گفته است که پیام واضح ما این است که ما خواهان انحصار قدرت نیستیم، تمام اقوام و توده های افغان به همدیگر نیاز دارند و هر فرد ملت حق دارد که از تمامی حقوق و امتیازات زندگی بهره مند شده و جایگاه اجتماعی اش بر اساس تقوی تعیین شود.
وی افزوده است که به کشورهای منطقه و همسایه یادآور می شوم که اشغال افغانستان توسط آمریکایی ها و موجودیت آمریکایی ها در اینجا منافع مشترک ما و شما را تهدید می کند، در اینجا به آتش فتنه دامن زده و با گسترش تلاش های اطلاعاتی و نظامی خود، تمامی منطقه را بی ثبات می سازد و لذا شما نیز باید در راستای خروج نیروهای خارجی از افغانستان با طالبان همصدا شوید و یا دست کم از اقداماتی که سبب طولانی شدن حضور نیروهای آمریکائی در این کشور می شود، خودداری ورزید.
آخوندزاده در این پیام گفته است که مسئولیت رهبری گروه طالبان، امتیازی برای وی نخواهد داشت و از همه فرماندهان طالبان خواسته است تا با وی همکاری کنند و وی نیز تصمیمات خود را با مشورت اتخاذ خواهد کرد.
رهبر طالبان گفته است که به کسانی که فعالیت های طالبان را به پاکستان، ایران و دیگران منسوب می کنند، اعلام می کند که این تعبیرات غیرواقعی این گروه را از مسیر فعالیت خود منحرف نخواهد کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید