Performancing Metrics

وزیر راه و شهرسازی: نبود ناوگان ریلی یکی از ضعف ها و چالش های فرودگاههای کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 356608
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 12:55
وزیر راه و شهرسازی یکی از مهم ترین و بارزترین ضعف ها و چالش های فرودگاه های کشور نبود خطوط راه آهن و ناوگان ریلی است.

اتاق خبر: عباس آخوندی شامگاه شنبه در نشست اعضای هیات امنا و هیات رییسه 13 دانشگاه راه آهن در دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد:در حال حاضر تنها یک فرودگاه ( فرودگاه هاشمی نژاد مشهد) در کشور به ناوگان ریلی مجهز است.
وی ادامه داد: حمل و نقل ریلی جزء متحول ترین صنایع جهان است که در 20 سال گذشته سرعت خطوط ریلی 50 تا 60 کیلومتر در ساعت بود که در حال حاضر این سرعت به بیش از 300 کیلومتر در ساعت رسیده است.
وی با بیان این که صنعت ریلی می تواند کارایی مختلفی را در بخش حمل و نقل مسافرین ایجاد کند، یادآور شد: این صنعت توانسته نقش مهمی در حمل و نقل و به ویژه جابجایی مسافرین داشته باشد و کارایی آن در ابعاد مختلف به اثبات رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلفیق این صنعت در حوزه های مختلف و به ویژه در حمل و نقل شهری و عمومی می تواند بسیار موثر باشد چراکه تعریف جدی از نظام شهرسازی و حومه نشینی را مطرح می کند.
آخوندی تاکید کرد: ترکیب حمل و نقل ریلی و دریا، بافت های جاده ایی و هوایی می تواند منجر به توسعه شهری کمک بسزایی کند چراکه توسعه ناوگان ریلی راه حلی مناسب برای جابجایی مسافر و بارها است.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید