Performancing Metrics

تلاش برای مسموم کردن آب شرب حجاج | اتاق خبر
کد خبر: 356978
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 11:18
کاربران شبکه های اجتماعی عربستان با انتشار ویدیویی مطرح کردند:
شبکه های اجتماعی در عربستان با انتشار خبری نوشتند:یکی از مخازن حاوی آب زمزم در مسجد الحرام مسموم شده است و این باعث نگرانی شدید حجاج بیت الله الحرام شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا ٬ کاربران عربستانی در شبکه های اجتماعی با انتشار ویدیویی تاکید کردند یک شهروند عرب ٬مواد سمی در داخل یکی از مخازن آب زمزم در مسجد الحرام ریخته است تا حجاج و نمازگزاران را مسموم کند.
یک مقام مسئول در اداره ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی در گفت وگو با روزنامه سعودی عکاظ در این خصوص گفت: این مطلب٬ شایعه ای بی پایه و اساس است و هیچ یک از مخزن های آب مسموم نشده است .
این مقام عربستانی که عکاظ نامی از وی نبرد ، از مردم خواست به اخباری که از سوی منابع رسمی در اداره ریاست کل و یا مقامات امنیتی حرم انتشار نمی یابد، گوش ندهند و این در حالی است که عربستانی ها عموما علت اصلی مشکلاتی که ناشی از بی تدبیری آن ها است ٬ فاش نمی کنند و پیوسته سعی می کنند دیگران را متهم کنند که نمونه بارز آن کشته شدن چند هزار حاجی در فاجعه منا در سال گذشته است که هیچ وقت حاضر نشدند زیر بار مسئولیت این فاجعه بروند .
این مقام عربستانی با قبول اصل موضوع به صورت ضمنی افزود: در صورت دقت در این ویدیو می توان دریافت که این مخزن در درون مسجد الحرام قرار ندارد بلکه احتمالا در انبار مخزن های در نظر گرفته شده برای آب زمزم یا در نقطه ای خارج از مسجد الحرام قرار دارد.
یک فرد انتحاری بامداد امروز خود را مقابل ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده منفجر کرد و این حمله و حملات دیگر به مساجد و حسینیه های شیعیان طی یک سال گذشته در عربستان ٬نشان می دهد برخلاف ادعای مقام های عربستانی ٬ امنیت در این کشور برقرار نیست و حجاج و نمازگزازان حق دارند پیوسته نگران باشند زیرا تفکر دینی و مذهبی حاکم بر این کشور یعنی وهابیت٬ داعش پرور است.
هفته گذشته دو جوان عربستانی تندرو ٬ مادرشان را به دلیل مخالفت با افکار تندروانه شان به قتل رساندند و این جنایت سرو صدای زیادی در داخل عربستان و در منطقه به پا کرد.
روز گذشته نیز روزنامه سعودی 'المدینه' نوشت: بر اثر واژگون شدن اتوبوس حامل حجاج در جاده ریاض به طائف 13نفر از عمره گزاران کشته و 35 تن دیگر زخمی شدند که این ها همه حاکی از بی تدبیری حکام عربستان است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید