Performancing Metrics

لایحه تشکیل سازمان نظام تخصصی ورزش | اتاق خبر
کد خبر: 357016
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 12:32
در جلسه هیات دولت تصویب شد
هیأت دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری، با پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان مبنی بر لایحه تشکیل سازمان نظام تخصصی ورزش کشور با هدف ساماندهی و انتظام امور ورزش و نیز ارتقای کیفیت خدمات آموزشی، موافقت کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، هیأت دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری، با پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان مبنی بر لایحه تشکیل سازمان نظام تخصصی ورزش کشور با هدف ساماندهی و انتظام امور ورزش و نیز ارتقای کیفیت خدمات آموزشی، موافقت کرد.

 سازمان نظام تخصصی ورزش کشور در راستای تحقق اهداف دولت در بخش ورزش کشور و برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی، تأمین مشارکت سازمان‌یافته متخصصین علوم ورزشی در انتظام امور حرفه‌ای صاحبان مشاغل ورزشی، ارتقاء و تضمین کیفیت خدمات تخصصی و حرفه‌ای و صیانت از حقوق شهروندان متقاضی خدمات و فعالیت‌های ورزشی با شخصیت حقوقی مستقل، غیردولتی و دارای استقلال مالی تأسیس می‌شود.

علاوه بر این، سازمان نظام تخصصی کشور ضمن نمایندگی صنفی از فارغ‌التحصیلان و متخصصان علوم ورزشی، به عنوان نماینده دولت حامی حقوق و منافع طرف تقاضای خدمات تخصصی و مردم در بخش ورزش کشور بوده و از طریق ساماندهی فعالیت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی، از حقوق و منافع طرف عرضه خدمات تخصصی حمایت خواهد کرد.

در ادامه، هیأت وزیران به منظور جلوگیری از تغییر کاربری‌های بی‌ضابطه و زمین‌خواری در عرصه‌های جنگلی، مصوبه‌ای را لغو کرد که به موجب آن استفاده از حداکثر ده درصد از تعداد کل قطعات ده هکتاری به منظور ایجاد تأسیسات گردشگری توسط بخش غیردولتی مجاز شمرده بود. این مصوبه در سال 1390 به تصویب هیأت وزیران رسیده بود و علاوه بر مغایرت حکم تغییر کاربری با قوانین جاری، منجر به رواج کاربری‌های بی‌ضابطه و زمین‌خواری در عرصه‌های جنگلی می‌شد.

هیأت وزیران همچنین آیین‌نامه اجرایی یک ماده از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با موضوع تشدید مجازات برخی از کالاهای قاچاق مکشوفه را به تصویب رساند. بر اساس این آیین‌نامه، مواد و فرآورده‌های دارویی اعم از داروها و فرآورده‌های تقویتی، تحریک‌کننده، ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی و دارویی و فرآورده‌های زیستی نظیر سرم و واکسن و فرآورده‌های آزمایشگاهی و مواد غذایی اطفال (شیر خشک و...) و هر نوع دارو و مواد اولیه دارویی و بسته‌بندی دارویی و هر نوع مواد و ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی و داندانپزشکی و یا مواد اولیه آنها مشمول قانون یاد شده بوده و در صورت کشف، مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع خواهند بود.

در ادامه جلسه، آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شامل ساز و کار تسویه حساب خزانه‌داری کل کشور با وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط به تصویب دولت رسید.

صدور مجوز مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در مورد تسهیل مقررات ورود، اقامت و خروج اعضای خدمه هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، از دیگر مصوبات این جلسه هیات دولت بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید