Performancing Metrics

کاهش پله‌ای واردات در سه سال گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 357113
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 16:25
در حالی که شایعاتی مبنی بر این‌که کالاهایی که وارد می‌شوند تا ۸۵ درصد مشابه داخلی دارند، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن رد این ادعا، از کاهش پله‌ای واردات طی سه سال گذشته خبر داد.

اتاق خبر: مجتبی خسروتاج  در نشست خبری معاونین صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که واردات به صورت کاملا کنترل شده صورت می‌گیرد، گفت: با مراجعه به آمار می‌توان مشاهده کرد که امسال نسبت به سال گذشته کاهش واردات را تجربه کرده‌ایم که این روند کاهشی در سه سال گذشته قابل مشاهده بود.

وی در ادامه با اشاره به حمایت کامل از تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد: دولت لیستی متشکل از ۷۷۰ قلم کالا را که مشابه داخلی دارند ابلاغ کرده است که براساس آن ممنوعیت‌های لازم اعمال می‌شود و در عین حال تولیدکنندگان و همه دستگاه‌هایی که عرضه کالای داخلی را انجام می‌دهند از مهرماه تا اسفندماه هر سال فرصت دارند که با مراجعه به سازمان توسعه تجارت و کمیسیون ماده یک با اعلام حوزه فعالیت و کالاهای تولیدی خود خواستار حمایت‌های تعرفه‌ای و عوارض وارداتی از سازمان توسعه تجارت شوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس اعلام تولیدکنندگان جدول واردات و تعرفه‌ها تدوین می‌شوند که در نهایت این جدول مبنای واردات قرار می‌گیرد.

خسروتاج در ادامه با بیان این‌که دولت به شدت بر روی واردات محدود و ممنوعیت واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند دقت می‌کنند، ادامه داد:  آنچه که امروز وارد می‌شود عمدتا مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای، کالاهای سرمایه‌ای و ماشین‌ آلات صنعتی است.

وی اظهار کرد: گاهی با بزرگنمایی‌ها و اخبار غلطی که مخابره می‌شود صورت می‌گیرد مردم نسبت به واردات رسمی بدبین می‌شوند که این بدبینی در نهایت به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید