Performancing Metrics

اپوزیسیون اسلواکی خواستار استعفای نخست وزیر شد | اتاق خبر
کد خبر: 357298
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 07:29
حدود دو هزار نفر از هواداران اپوزیسیون اسلواکی با تجمع در خیابان های «براتیسلاوا» پایتخت، استعفای «رابرت فیکو» نخست وزیررا بر سر اتهامات فساد خواستار شدند.

به گزارش روزنامه «اس ام ای/ SME» اسلواکی، اپوزیسیون اسلواکی می گوید نخست وزیر، آپارتمان مسکونی اش را از فردی به نام «لادیسلاو باسترناک/Ladislav Basternak» اجاره کرده که متهم به ساخت مجتمعی مسکونی با استفاده از منابع مالی دولتی اختلاس شده است.
گروه های اپوزیسیون اسلواکی در این تظاهرات همچنین خواستار استعفای «رابرت کالیناک» وزیر کشور شدند که وی نیز به فساد متهم شده است.
کالیناک، متهم به ارتباط با باسترناک و کمک به وی برای جلوگیری از پیگرد قانونی است.
روزنامه اس ام ای افزود:«ایگور ماتوویچ» رهبر حزب اپوزیسیون «مردم عادی و شخصیت های مستقل» در جمع تظاهرکنندگان گفت هیچ کشوری در اروپایی مدرن امروز تا این اندازه سقوط نکرده است.
تظاهرکنندگان از میدان آزادی پایتخت اسلواکی به سمت محل اقامت فیکو نخست وزیر حرکت کردند.
طبق گزارش روزنامه اسلواک، تظاهرات دیگری در شهر «کوشیسته/Kosice» دومین شهر بزرگ اسلواکی برپا شد.
تظاهرات روز دوشنبه علیه فیکو برای دومین بار در چند هفته گذشته برگزار شد. پارلمان اسلواکی به درخواست اپوزیسیون دو نشست ویژه برگزار کرده است. اپوزیسیون خواستار استعفای وزیر کشور با رای عدم اعتماد پارلمان است. حامیان گروه های اپوزیسیون در اسلواکی وعده داده اند تا زمان استعفای کالیناک، وزیر کشور هر دوشنبه تظاهرات کنند.
فیکو از وزیر دولتش حمایت کرده است. حزب چپ گرای سوسیال دمکراسی فیکو در انتخابات پارلمانی مارس گذشته (اسفند) نتوانست اکثریت را کسب کند به همین دلیل مجبور شد با سه حزب دیگر تشکیل ائتلاف دهد.
حزب اپوزسیون مردم عادی و شخصیت های مستقل در این انتخابات 11 درصد از آرا را کسب کرد.
فیکو در بحث سیاست خارجی از هواداران اصلاحات در اتحادیه اروپا است. وی معتقد است سیاست کشورهای دیگر در بحران پناهندگان به کشورش تحمیل شده است و از این رو به دنبال «توازن جدید» میان نهادهای اتحادیه و کشورهای عضو است. وی می گوید نقش ملت ها در اتحادیه اروپا باید پررنگتر باشد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید