Performancing Metrics

60 هزار تن کانسنگ از معدن طلای خمین استخراج شد | اتاق خبر
کد خبر: 357359
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 14:28
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: 60 هزار تن کانسنگ از معدن طلای این شهرستان در سه ماه نخست امسال برداشت شد.

اتاق خبر:محمد رضا سلیمانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان ماده معدنی و کانسنگ از استحصال 300 هزار تن باطله برداری به دست آمده است.
وی اظهارکرد: استخراج کانسنگ از دی ماه سال گذشته بعد از توقف یک دوره یک ساله در این شهرستان از سر گرفته شده است.
سلیمانی گفت: برای توسعه، تکمیل و راه اندازی کارخانه پیشرفته معدن طلای این شهرستان به 12 میلیون یورو تسهیلات ارزی نیاز است.
وی بیان کرد: در صورت پرداخت تسهیلات؛عملیات اجرایی احداث کارخانه برای استحصال طلا با عیار بالاتر به روش هیپ لیجینگ (روش استخراج از محلول باردار لیچ شده که حاوی فلزباشد) آغاز می شود .
وی ادامه داد: اینک استحصال مواد معدنی به روش سنتی و ایزوله انجام می شود که این روش برای عیار پایین کاربرد دارد.
سلیمانی افزود: معدن طلای خمین از توانمندی و ظرفیت بالایی برخوردار است که پرداخت تسهیلات توسعه این معدن را شتاب , ظرفیت اشتغال آن را افزایش می یابد.
سلیمانی ادامه داد: با انجام عمل فرآوری طلا، شهرستان خمین به یکی از قطب های تولید فلزات گرانبها تبدیل می شود چرا که معدن طلای این منطقه یکی از ذخیره های ارزشمند کشور است.
وی اضافه کرد: معدن طلای خمین نخستین معدن گرانبها در سطح استان مرکزی است که از سال 1390 کار اکتشاف آن آغاز و بهره برداری رسمی آن با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال از سه سال پیش آغاز شده است.
وی گفت: میزان ظرفیت اسمی استخراج این معدن، سالانه 90 هزار تن است که تلاش می شود با پروانه های اکتشاف جدید این ظرفیت تا 180 هزار تن افزایش یابد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین ادامه داد: معدن طلای این شهرستان دارای یک و نیم میلیون تن ظرفیت و با خلوص عیار 36 و سه صدم گرم در تن است که در مقایسه با معادن طلای جهان رقم قابل توجهی است.
هم اکنون 135 نفر در معدن طلای خمین مشغول کار هستند.
دو معدن طلای اخترچی در خمین و دالی در دلیجان پروانه بهره برداری معدنی در استان مرکزی دارند که از ذخایر غنی بر روی کمربند طلا - مس کشور محسوب می شوند.
وسعت تقریبی محدوده های درحال اکتشاف طلای استان در شهرستان های ساوه ،زرندیه، تفرش، خمین، محلات و دلیجان حدود 80 کیلومتر مربع است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید