Performancing Metrics

آخرین گزارش از بارندگی در شمال هند | اتاق خبر
کد خبر: 357379
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 16:20
سازمان بلایای طبیعی ایالت اوتاراخند اعلام کرد براثر بارندگی چند روز گذشته در این ایالت شمالی هند دستکم 50 نفر جان باختند.

به گزارش اتاق خبر، بارندگی شدید باعث جاری شدن سیل، بالا آمدن آب رودخانه ،تخریب زمین های کشاورزی ،پل ها،منازل و قطع برق بیش از 900 روستا شد.
به گفته مقامات شرکت برق 'اوتاراخند' با تلاش شبانه روزی، موفق به وصل برق 750 روستا شدند، ولی به علت شدت خسارات وارده به خطوط انتقال ،همچنان برق 150 روستای دیگر قطع است .
براساس گزارش شرکت برق اوتاراخند ،برق 137 روستا در منطقه 'کامولی'، 466 روستا در بخش 'پیتورگر' و 317 روستا در منطقه 'تهری' نیز به علت بارندگی شدید دو روز قطع بود.
در ادامه این گزارش آمده است عملیات تعمیر خطوط انتقال برق به دلیل مسدود شدن جاده ها و مسیرهای ارتباطی متوقف شده است .
به گفته مقامات محلی ،تخریب جاده های روستایی ،امداد رسانی دراین مناطق را با مشکل مواجه کرده است .
سازمان مدیریت بلایای طبیعی آسام نیز اعلام کرد براثر بارندگی و جاری شدن سیل 80 هزار و 500 نفر از مردم در بخش های 'لاکیم پور'،' دماجی'،' ناگاون' و ''جورهات' تحت تاثیر قرار گرفته اند .
براساس این گزارش بیش از چهار هزار و 100 هکتار از زمین های کشاورزی نیز براثر جاری شدن سیل خسارت دیده است .
سازمان مدیریت بلایای طبیعی آسام اعلام کرد بخش های از شهر 'گوهاتی ' مرکز ایالت آسام نیز به دلیل بالا آمدن آب رودخانه 'براهماپوترا' به زیر آب رفته است .
مقامات محلی با ادامه بارندگی و اعلام وضعیت فوق العاده،تمامی ادارات دولتی را برای کمک رسانی به حالت آماده باش در آورده اند.
ماه گذشته نیز 50 نفر براثر توفان و صاعقه در ایالت های اوتارپرادش و اوتاراخند در شمال هند کشته شدند.
معمولا در فصل باران های موسمی که از ژوئن تا سپتامبر در هند ادامه دارد ،براثر بارندگی و جاری شدن سیل خسارت زیادی به مردم و زمین های کشاورزی مناطق شمال و شمال شرق هند وارد می شود.

منبع: ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید