Performancing Metrics

رییس جمهوری عراق احکام اعدام جرایم تروریستی را تایید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 357459
تاریخ انتشار: 17 تیر 1395 - 00:04
دفتر رسانه ای نهاد ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: ریاست جمهوری همه احکام اعدام مربوط به پرونده های تروریستی را که از سوی دستگاه قضایی این کشور صادر شده؛ تایید کرده است.

اتاق خبر- به گزارش الشرق الاوسط در بیانیه این نهاد آمده است: اجرای حکم اعدام محکومان پس از صدور حکم توسط دستگاه قضایی و تایید ریاست جمهوری صورت می گیرد.
این بیانیه با رد ادعاهای وزارت دادگستری عراق مبنی بر صدور سه هزار حکم برای مجرمان تروریستی و ماندن در لیست تایید ریاست جمهوری برای اجرا اعلام کرد: همه این اتهامات مردود بوده و عاری از هرگونه صحت می باشد.
بیانیه دفتر فواد معصوم همچنین اعلام کرد، از وزارت دادگستری به خاطر تلاش برای انحراف افکار عمومی و بدنام کردن ریاست جمهوری عراق شکایت می کند و مسولیت تمام پیامدهای قانونی این موضوع برعهده این دستگاه خواهد بود.
وزارت دادگستری عراق روز دوشنبه حکم پنج نفر را که درارتباط با فعالیت های تروریستی به اعدام محکوم شده بودند به اجرا گذاشت. بااحتساب این افراد تعداد اعدام های دو ماه گذشته به ۳۷نفر رسید.
وزارت دادگستری عراق با اشاره به آمار بالای محکومان به اعدام در زندان های این کشور افزود: حکم اعدام حدود سه هزار نفر در دستگاه قضایی صادر شده ولی منتظر تایید توسط ریاست جمهوری است.

منبع: ایرنا

95102

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید