Performancing Metrics

حاشیه های نماز عید فطر در مصلای تهران | اتاق خبر
کد خبر: 357574
تاریخ انتشار: 17 تیر 1395 - 09:42
روزه داران رمضانی با پایان یک ماه عبادت، خضوع و خشوع امروز با حضور در مصلای تهران و برگزاری نماز عیدسعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب جلوه ها و صحنه های به یاد ماندنی را خلق کردند.

به گزارش اتاق خبر، مصلای تهران از ساعات اولیه صبح امروز با حضور میلیونی شهروندان نمازگزار از پیر و جوان، مرد و زن، کوچک و بزرگ شاهد صحنه های بی بدیل بود که نشان از عشق گرفتن پاداش یک ماه عبودیت الهی در پای نماز عید فطر بود.
در حالی روزه داران ماه مبارک رمضان امروز در نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب حضور پیدا کردند که برای برگزار باشکوه این فریضه الهی تمهیداتی از سوی مسئولان در مصلای تهران به مرحله اجرا درآمده بود.
-از حدود ساعت پنج صبح امروز جمعیت نمازگزار مشتاق به نیت حضور در صف های اولیه نماز عید فطر در مصلای حضور داشتند.
- در مسیرهای ورودی مصلای تهران حضور خودروهای آتش نشانی ، اورژانس، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و انتظامات شهرداری به چشم می خورد.
- صندوق های دریافت فطریه با عناوین فطریه عام، فطریه سادات و کفارات در اطراف مصلی مستقر شده بود ضمن اینکه افرادی با دستگاه کارت خوان نیز مشغول دریافت فطریه روزه داران و نمازگزاران بودند.
- پلیس راهور در مسیرهای ورودی به مصلا، خودروها را به سمت پارکینگ هدایت می کرد و در برخی موارد نیز خودروهای مزاحم در طول مسیر را با استفاده از جرثقیل حمل و رفع سدمعبر می کرد.
- حضور روسای سه قوه، مسئولان کشوری و لشکری، وزرا، فرماندهان نیروهای مسلح و حتی سفرای برخی از کشورهای اسلامی در این آیین عبادی چشمگیر بود.
- از جمله این افراد می توان به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آملی لاریجانی رییس قوه مجریه، آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری، سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، آیت الله حسینی نماینده رهبری در عراق، غلامعلی حدادحادل رییس فرهنگستان فارسی ، نمایندگان مجلس در دوره های مختلف ، برخی از شخصیت های سیاسی دولت سابق ، اسبق و فعلی اشاره کرد.
- در طول مسیر ورودی به مصلا با هدایت خودروها به سمت پارکینگ پارک سوار بیهقی نمازگزاران با استفاده از ون های سازمان تاکسیرانی به سمت مصلای انتقال داده می شدند.
- نماز عید فطر راس ساعت 8:30 دقیقی آغاز شد و در ساعت 9:20 دقیقه با خطبه های رهبر معظم انقلاب به پایان رسید.
- لحظاتی پیش از آغاز نماز بارش خفیف باران برای دقایقی هوای اطراف مصلا را تلطیف کرد.
- حضور میلیونی جمعیت نمازگزار علاوه بر پوشش محوطه اصلی شبستان، راه پله ها و اطراف مصلای را نیز شامل شده بود.
-در زمان ورود به محوطه افرادی برگه های دعای قنوت نماز عید سعید فطر را بین نمازگزاران توزیع می کردند.
- نمازگزاران در زمان حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی با سردادن شعارهای؛ «این همه لشکرآمده به عشق رهبر آمده»،«خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «ابوالفضل علمدار خامنه ای را نگهدار» ابراز احساسات کردند.
- در زمان آغاز اقامه نماز عید فطر تمام نمازگزاران با سکوت و قیام به ادای نماز پرداختند.
- خطبه های نماز عید فطر رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگی های ماه مبارک رمضان و اینکه مردم به ویژه جوانان با وجود تبلیغات بیگانگان با روزه داری و رعایت سکنات اسلامی حرمت این ماه را نگهداشتند.
- فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه دوم نماز عید فطر در خصوص دنیای اسلام و امت اسلامی بود.
- پس از پایان خطبه های نماز عید سعید فطر نمازگزاران در حالی که نور ایمان یک ماه روزه داری در چهره هایشان موج می زد با تبریک عید فطر به یکدیگر در حال ترک مصلا بودند.
- در محل های مختلف برگزاری نماز در مصلا بنرهایی در دفاع از مدافعان حرم نصب شده بود.
- در روی برخی از این بنرها فرازهایی از فرمایشان رهبر معظم انقلاب در خصوص عظمت شهدای مدافع حرم به چشم می خورد.
- در طول برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلای تهران یک فروند بالگرد با پرواز در اطراف محل جلوه حضور مردم در این مراسم روحانی و عرفانی را ثبت و ضبط می کرد.
- با وجود ازدحام جمعیت در درهای خروجی و ترافیک خودروها در خیابان های همجوار مردم با صبر و متانت به سمت خودروهای شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی در حرکت بودند.

منبع: ایرنا

95102

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید