Performancing Metrics

انتقاد از نگاه امنیتی و انتظامی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی | اتاق خبر
کد خبر: 357652
تاریخ انتشار: 17 تیر 1395 - 19:07
عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی با انتقاد از نگاه امنیتی به آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق و فحشا گفت: باید راهکارهای مناسب برای درمان این ناهنجاری‌های اجتماعی تدوین شود.

اتاق خبر: حمید رضاپور اعتماد با بیان اینکه باید از ظرفیت تمامی رشته های تخصصی برای کاهش آسیبهای اجتماعی در کشور استفاده شود، افزود: تمامی متخصصان و دلسوزان کشور طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای حل مسائل اجتماعی انجام داده اند اما به دلیل کم توجهی مسئولان، این راهکارها کمتر به جنبه عملی رسیده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه به تازگی موضوع آسیب‌های اجتماعی به دغدغه مدیران و تصمیم گیران کشور تبدیل شده است و امیدواریم شاهد رویکردی اساسی در مواجهه با این مسایل باشیم. همچنین طی سال‌های اخیر مردم و جامعه اقبال خوبی نسبت به علم روانشناسی نشان داده اند و بهتر است از این نگاه مثبت جامعه برای ترویج روشهای روانشناسانه برای کاستن از اثرات منفی ناهنجاریهای اجتماعی استفاده شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، فحشا، افزایش پرونده‌های قضایی، اعتیاد معلول بی توجهی نهادهای اجرایی به علوم انسانی به ویژه علوم روانشناسی است و همواره سعی شده است از رویکرد امنیتی و انتظامی با آسیب‌های اجتماعی برخورد شود در حالی که ناکارآمدی روشهای امنیتی در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی برای همگان روشن شده است.

حمیدرضا پوراعتماد همچنین با اشاره به اینکه مردم در جامعه ما اقبال خوبی به روانشناسان نشان می‌دهند، عنوان کرد: جایگاه روانشناسی بیش از آنکه از سوی مردم باید جدی گرفته شود نیازمند نگاه حمایتی و مشورتی مسئولان کشوراست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: روانشناسی و علم مشاوره برای بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی راهکارهای مناسبی در اختیار دارد که باید با توسل به آن از این مراحل عبور کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ساختاری در کشور ما استفاده نکردن از افراد دارای صلاحیت در تهیه و تدوین سیاست‌ها و راهکارهایی است که در کشور اجرایی می‌شود.

منبع: مهر

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید