Performancing Metrics

هشدار آمریکا به شهروندانش در خصوص عملیات تروریستی در مالزی | اتاق خبر
کد خبر: 357861
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 03:20
آمریکا روز جمعه پس از عملیات تروریستی گروه تکفیری داعش در مالزی و تهدیدهای این گروه در مورد عملیات بیشتر در این کشور جنوب شرق آسیا به شهروندانش در مالزی توصیه کرد برای امنیت خود در حالت آماده باش باشند.

اتاق خبر: سفارت آمریکا در کوالالامپور پس از انفجار هفته گذشته در یک باشگاه شبانه در 'پوچونگ' ایالت سلانگور مالزی و افزایش تهدیدهای داعش، در تارنمای خود موارد امنیتی را به شهروندانش متذکر شد.
سفارت آمریکا یادآوری کرد پس از حوادث اخیر در بنگلادش، ترکیه، عراق، عربستان سعودی و اندونزی، شهروندان آمریکا نیاز است موارد احتیاطی را رعایت کرده و امنیت شخصی را مدنظر قرار دهند.
مقامات مالزی سال گذشته نیز پس از دریافت اطلاعاتی در مورد احتمال یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده در میان نگرانی از رشد افراط گرایی در جنوب شرق آسیا تدابیر امنیتی را در نواحی نزدیک سفارت آمریکا افزایش داد.
اما این بار سفارت آمریکا با اعتراف به این که گروه های تروریستی شهروندان این کشور را تهدید نکرده اند، به آمریکایی ها توصیه کرد در سفر به مالزی موارد امنیتی را رعایت کنند چون گروه های افراطی بدون در نظر گرفتن محل اقامت افراد، آن را هدف قرار می دهند.
این موارد امنیتی در حالی توصیه شده است که پلیس مالزی طی چند روز گذشته خود را برای مقابله با حملات گرگ های تنهای داعش و حامیان این گروه تکفیری پس از آنکه داعش در فیلمی تبلیغی پلیس این کشور جنوب شرق آسیا را تهدید کرد، آماده می کنند.
'محمد رفیع الدین' یک مرد مالزیایی که گفته می شود از اهالی ایالت 'نگری سمبیلان' است، افراط گراهای مالزی را برای مقابله با پلیس و تلاش برای تشکیل خلافت ادعایی داعش فراخوانده است.
برخی تهدیدها طی سال گذشته و اوایل سال جاری میلادی در مالزی از سوی کسانی که خود را حامیان گروه تروریستی داعش می دانند، باعث شد پلیس توجه خود را در مناطق مختلف بر مسائل تهدیدکننده امنیت افزایش دهد.
در یک مورد یک حامی داعش قصد داشت در مترو کوالالامپور عملیات انتحاری انجام دهد که عامل آن پیش از اقدام به این کار بازداشت شد.
همچنین تروریست ها پیام تهدیدآمیزی مبتنی بر انفجار در خیابان 'الور' و خیابان های مجاور آن در مناطق گردشگری شهر کوالالامپور منتشر کردند که پلیس ضمن افزایش تدابیر امنیتی دو نفر از جمله یک اندونزیایی را به اتهام اقدام برای عملیات تروریستی دستگیر کرد.
تحلیلگران معتقدند با پایان عمر گروه های تروریستی در عراق و سوریه، جنوب شرق آسیا با توجه به شرایط امنیتی در جنوب فیلیپین، جنوب تایلند، بخشی از اندونزی و حضور حامیان داعش در مالزی می تواند محلی برای خودنمایی گروه های تروریستی باشد.
از نظر کارشناسان عربستان با ترویج وهابیگری در توسعه افراط گرایی در این منطقه جهان به ویژه مالزی و اندونزی نقش بسزایی داشته است.

منبع: ایرنا

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید