Performancing Metrics

انگلیس به شرق اروپا نیروی نظامی می‌فرستد | اتاق خبر
کد خبر: 357880
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 06:25
دولت انگلیس صدها تن از نیروهای نظامی‌اش را در چارچوب ناتو و در واکنش به آنچه تهدیدات روسیه خوانده‌ شده است به کشورهای استونی و لهستان واقع در شرق اروپا اعزام می‌کند .

اتاق خبر: منابع انگلیسی گفتند دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس قرار است رسما این مساله را در نشست ناتو که امروز (جمعه )در ورشو گشایش می‌یابد، اعلام کند.
به گفته این منابع، براساس طرح دولت کامرون، 500 نیروی نظامی انگلیس در استونی و 150 تن دیگر در پایگاهی در لهستان مستقر خواهند شد.
دیوید کامرون قبل از حضور در نشست ناتو، به خبرنگاران گفت که این نشست یک شانس دیگر برای اعلام حمایت قوی خودمان از اوکراین و سایر متحدانمان در شرق اروپا با هدف بازداشتن روسیه از تجاوز است.
وی همچنین عنوان کرد که اعزام نیروهای انگلیسی به شرق اروپا، شاهد دیگر از پیشگامی انگلیس در ناتو بشمار می آید.
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز پیشتر مدعی شد که اعزام این نیروها به کشورها حوزه دریای بالتیک، اقدامی بازدارنده در مقابل تجاوزهای روسیه و نیز اطمینان خاطر به متحدان شرق اروپای ناتو شمرده می شود.
انگلیس همچنین قرار است از سال 2017 میلادی، فرماندهی نیروی جدید واکنش سریع پیشتاز ناتو را برعهده بگیرد.
این نیروی جدید در جریان اجلاس سران ناتو در ولز در سال 2014 میلادی ایجاد شد.
این نیروی که حداقل یک هزار نظامی انگلیسی در آن حضور خواهند داشت، به‌طور24 ساعته برای مقابله با بحران‌هایی که تهدیدی برای هر یک از اعضای ناتو باشد، آماده ‌به ‌خدمت هستند.
براساس گزارش های منتشر شده قرار است رییسان جمهوری و نخست وزیران، وزیران دفاع و خارجه 28 کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کشورهای عضو مشترک در این پیمان، در مجموع نزدیک به 70 کشور در نشست ورشو شرکت کنند.
حضور قوی انگلیس در این نشست با توجه به رای مردم این کشور در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) به برگزیت ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته منابع انگلیسی، این حضور نمایانگر تعهد انگلیس به ناتو به رغم رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا است.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید