Performancing Metrics

مشکلات بیمه به این دولت باز می گردد | اتاق خبر
کد خبر: 357894
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 08:36
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: مشکلات بیمه خارج از وزارت بهداشت بوده ولی مربوط به همین دولت است.

اتاق خبر: دکتر علی نوبخت حقیقی در دیدار  وزیر و مدیران ارشد وزارت بهداشت با جمعی از نمایندگان مجلس که در موزه تاریخ علوم پزشکی برگزار شد، اظهارداشت: اجرای طرح تحول سلامت باعث امیدواری مردم و مراجعه آنها برای دریافت خدمات با کیفیت با هزینه ای اندک در مراکز دولتی شده است.

وی افزود: تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه سلامت، تلاش زیادی باید شود اما تحقق این هدف بستگی به رفتار خود مردم دارد و همچنین باید به غیر از قوه مجریه، قوای مقننه و قضاییه و سایر دستگاه ها نیز باید به سلامت توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره تماس یکی از پزشکان از آمریکا با وی از هزینه های سنگین درمانی برای مردم آن کشور سخن گفت و افزود: درست است که بیمه در آمریکا گسترش پیدا کرده اما تمامی مردم بیمه نیستند و در برخی از موارد بیماران باید صورتحساب های خانمان برانداز را پرداخت کنند.

نوبخت با بیان اینکه مردم ایران از مراجعه به بیمارستانهای دولتی و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی از نظر پرداخت هزینه ها هیچ نگرانی ندارند، افزود: خدمات ارزنده سلامت در شرایطی در این دولت به مردم ارائه می شود که یادمان نرفته تا چند سال پیش، جسد مردم به دلیل عدم پرداخت وجه، در بیمارستان های دولتی نگه داشته می شد و بیمارستان ها ورشکسته شده بودند.

وی گفت: به ما آموخته اند که همیشه قدر دو نعمت امنیت و سلامت را بدانیم و سلامت ابعادی جهانی دارد و خوشبختانه در ایران توجه بسیار خوبی به آن شده است تا سلامت آحاد ملت ایران تامین شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلاتی مانند تجمیع بیمه ها، پایداری منابع و حفاظت از حقوق مردم در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: هیچ کار بدون اشکالی وجود ندارد و باید تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و اشکالات به کار بگیریم.

نوبخت از وزیر بهداشت برای حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دعوت کرد و گفت: بسیاری از نمایندگان این کمیسیون درد آشنا هستند و می توانند کمک های بسیار زیادی را به حوزه سلامت کنند و سزواوار نیست که در دولت، وزیر بهداشت بار زیادی بر دوش بکشد اما اگر در حال حاضر بخواهیم امور و مسائل وزارت بهداشت را به چند کمیسیون دیگر بسپاریم، بی انصافی کرده ایم و باید امکانات مورد نیاز به صورت تمام و کمال در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که تسهیلات لازم را برای تامین سلامت مردم ایران تامین کنیم و از طرف دیگر ضروری است تا مسائل مختلف را به طور شفاف و بی پرده با آنها در میان بگذاریم و خود مردم باید در مسائل مختلف، سهیم شوند.

نوبخت با بیان اینکه فقیر و غنی نباید به یک نسبت از خدمات درمانی رایگان استفاده کنند، افزود: مشکلات مرتبط با بیمه از یک وزارتخانه دیگر ایجاد شده اما آن هم مربوط به همین دولت و نظام است بنابراین امیدواریم که با همکاری کمیسیون های مجلس شرایطی را ایجاد کنیم که عدالت در توزیع خدمات درمانی فراهم شود دوستان ما در وزات بهداشت احساس خستگی نکنند و بیشتر احساس اطمینان کنند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید