Performancing Metrics

هزار غرفه برای هزار بار سیر شدن | اتاق خبر
کد خبر: 357941
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 12:00
صنعت نمایشگاهی در امریکا هیچ‌گاه یک صنعت جدی نبوده، هرچند این سرزمین در زمینه‌های نظامی، صنایع غذایی و صنایع پزشکی قدرتمند عمل می‌کند، اما صنعت نمایشگاهی آن را نمی‌توان چندان جدی ارزیابی کرد.

به گزارش اتاق خبر، اگر در رتبه‌بندی‌های جهانی در عرصه صنعت نمایشگاهی دنبال جایگاه امریکا باشیم آن را در میان اسامی کشورهایی از اروپا و آسیا پیدا می‌کنیم که وضعیت متوسطی در زمینه نمایشگاهی دارند.
رتبه متوسط هم البته جایگاه چندان شبدی نیست اما نه برای قدرت اول اقتصاد جهان! البته همین پویایی نسبی (رتبه متوسط) این صنعت در امریکا هم شاید به دلیل رشد و توسعه صنایع دیگر باشد که باعث شده نمایشگاه‌ها هم ناگزیر مطرح شوند و استمرار یابند.
از آنجا که هر کشوری حتی در بدترین شرایط اقتصادی حداقل یکی، دو رویداد مطرح و مشهور دارد، امریکایی‌ها هم با نمایشگاه مواد غذایی شناخته می‌شوند! سایت نمایشگاهی «مک‌کورمیک‌پالاس» یکی از مجهزترین مراکز رویدادهای تخصصی در شیکاگو است که در سال‌های اخیر همواره میزبان نمایشگاه مواد غذایی و دیگر رویدادهای مهم امریکا بوده است.
 اگر مطالعه کوتاهی درباره وضعیت خورد و خوراک مردم امریکا داشته باشید، متوجه می‌شوید هیچ‌چیز در زندگی این مردم از غذا خوردن مهم‌تر نیست، پس دیگر نیاز به توضیح اضافه وجود ندارد! عشق به غذا خوردن دلیل شهرت و اهمیت نمایشگاه IFT است. با صمت همراه باشید:

 
یک رویداد پرخرج!
نمایشگاه و نشست انجمن کارشناسان صنایع غذایی در امریکا (IFT) برادران و خواهران بسیاری در ایالت‌های دیگر امریکا دارد. مگر می‌شود ۳۰۰میلیون آدم عاشق غذا را فقط با یک رویداد راضی کرد. دلیل اهمیت این نمایشگاه قدمت و به طور احتمالی برنامه‌های متنوعی است که در خلال آن برپا می‌شود.
این نمایشگاه تنها رویداد سالانه در امریکاست که قدمتی حدود ۴۰ساله دارد و در هر دوره مدیران و کارشناسان نامدار صنایع غذایی را از سراسر جهان گردهم
می‌آورد. مردم از بخش‌های صنعتی، دولتی و دانشگاهی برای مبادله دانش، برقراری ارتباط و حل مشکلات در این رویداد حضور پیدا می‌کنند و البته این شانس را هم دارند که حسابی از خوردن غذاهای مجانی لذت ببرند.
یکی از نکات برجسته این رویداد حضور کارآفرینان و پیشگامان توسعه محصولات غذایی است. بازدیدکنندگان قادر خواهند بود از مدیران اجرایی تا غول‌های صنعت غذا و مواد کشاورزی را از برترین شرکت‌های غذایی جهان ملاقات کنند.
از طرف دیگر، استادان و مدیران دانشگاه‌های مطرح جهان در این نمایشگاه حضور دارند تا با برپایی چندین نشست کارآمد سطح علمی ایران رویداد را بالا ببرند. به طور میانگین در هر دوره برای برگزاری این نمایشگاه حدود یک میلیون دلار هزینه می‌شود.


حضور ۹۰ کشور
اگرچه اطلاعات مربوط به نمایشگاه سال ۲۰۱۵میلادی بروز نشده و می‌توان گفت پایگاه اطلاع‌رسانی این نمایشگاه از همه بخش‌های آن نامنظم‌تر است اما با توجه به آمارهای سال ۲۰۱۴م و رشد همیشگی این رویداد در هر سال با نرخ ۵درصد، در دوره پیش رو حدود ۲۱هزار متخصص صنایع غذایی از نمایشگاه بازدید خواهند داشت.
این اتفاق در رویدادهای اروپایی مرسوم است اما در قاره امریکا خیر! این که یک نمایشگاه بتواند نمایندگانی از ۹۰ کشور را دور هم جمع کند، اتفاق مهمی در صنعت نمایشگاهی امریکا به شمار می‌رود.
حدود ۸۰درصد مشارکت‌کنندگان از کشورهای اروپایی، ۶۰درصد از کشورهای آسیایی و بخشی از کشورهای افریقایی در این رویداد شرکت می‌کنند تا ضمن معرفی آخرین دستاوردهای خود در زمینه تولید مواد غذایی، از نزدیک با بزرگان عرصه ماشین‌آلات مرتبط با صنایع غذایی در امریکا دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.


ابعاد آموزشی نمایشگاه
در هر دوره از نمایشگاه مواد غذایی امریکا حدود ۱۰۰ کارگاه برگزار می‌شود! این آمار شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است. لازم نیست بازدیدکنندگان نمایشگاه غیراز خرید بلیت ورودی برای هیچ کدام از سرویس‌های نمایشگاه پولی پرداخت کنند. در بدو ورود کارتی به آنها داده می‌شود که با همان کارت قادرند به هر کنفرانس، نشست یا کارگاهی سر بزنند.
مخاطبان همچنین می‌توانند با کارشناسان و فعالان علوم غذایی دیدار کرده، دیدگاه‌های خود را با هزاران متخصص علوم صنایع غذایی در میان گذاشته و شبکه کار و تخصص خود را گسترش دهند. شناسایی آخرین دستاوردهای جهانی و جدیدترین نوآوری‌ها، شناسایی مشتریان خاص و غرفه‌های مشهور تجاری، بررسی آخرین پیشرفت‌های علمی و تجربه عملی علوم غذایی در نمایشگاه از جمله مزایای شرکت در این نمایشگاه است.
 نوآوری و ایده نو: بخش اول این کارگاه‌ها، نمایش میانبرهایی است که به شناسایی نوآوری‌ها و ایده‌های جدید برای موفقیت سازمان‌ها و موسسه‌ها کمک می‌کند. این نشست‌ها بهانه‌ای است برای الگوبرداری از شرکت‌های پیشرو و برتر که از آخرین دستاوردهای علمی برای توسعه محصولات جدید و برآوردن نیازهای مشتریان و استفاده می‌کنند. این کلاس‌ها که در هر روز در ساعات مختلف برگزار می‌شوند، جزو شلوغ‌ترین بخش‌های نمایشگاه هستند.
نشست‌های علمی و کاربردی: در این نشست‌ها اطلاعات ارزشمند مهم‌ترین استادان دانشگاهی در جهان در قالب جزوات و پایان‌نامه‌های معتبر، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. در برخی موارد حتی صاحبان این منابع آموزشی برای توضیح بهتر و دقیق‌تر یافته‌های خود، به نمایشگاه سر می‌زنند. در این شرایط مخاطبان درک درستی از وضعیت موجود علم و کاربرد موفقیت‌آمیز آن در جهان واقعی به‌دست می‌آورند. آنطور که در خبرهای بین‌المللی آمده در امسال قرار است موضوع پوسترهای الکترونیک به عنوان محور اصلی در نشست‌ها مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.
دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت: این بخش برای بازدیدکنندگان ثابت است! مخاطبانی که در هر ۴ روز نمایشگاه حضور دارند، می‌توانند با شرکت در دوره‌های روزانه این بخش، اطلاعات کاملی از یک حوزه تخصصی به‌دست بیاورند. حضور در یک دوره ۴ روزه تخصصی و البته رایگان که درنهایت با دریافت گواهی معتبر از سازمان‌های مهم امریکایی همراه باشد، شانسی است که نصیب همه نمی‌شود.
سفرهای علمی و فنی: این بخش برای افرادی است که از طرف ستاد برگزاری برای بازدید از نمایشگاه دعوت می‌شوند و شامل همه مردم نخواهد شد. مسافرت‌های فنی و علمی به مخاطبان درجه اول فرصت بازدید از بازارهای تجاری محلی را می‌دهد و درک عمیقی را از روش‌های خاص علوم غذایی که در حال حاضر اجرا می‌شود برای آنها فراهم می‌کند. در این سفرهای تجاری که به طور معمول پیش یا بعد از ساعت نمایشگاه به کارخانه‌ها یا مراکز مواد غذایی انجام می‌شود، به طور معمول مسئولان بلندپایه نیز حضور دارند.


گواهی «سی‌اف‌اس»: دارندگان گواهی «سی‌اف‌اس» می‌توانند با دریافت دوباره این گواهی از طریق شرکت در نشست‌های علمی و کاربردی، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و...، ۲۴ امتیاز کسب کنند. این نشست، روشی آسان و کاربردی برای کار و فعالیت از طریق دریافت دوباره گواهی نامه است.
مسابقات نشست انجمن کارشناسان صنایع غذایی در امریکا (IFT): مسابقات موضوعی به مخاطبان کمک می‌کند به آسانی بخش‌ها و نشست‌های مورد علاقه خود را تشخیص دهند. مسابقات شامل غذا، سلامت و تغذیه، شیمی غذایی، مهندسی غذایی، میکروبیولوژی غذایی، فرآوری غذا و بسته‌بندی، پدافند و امنیت غذایی، توسعه محصولات و نوآوری ترکیبات، پیشرفت‌های حرفه‌ای، سیاست‌ها، قوانین و دستورالعمل‌های غذایی، علوم حسی، پایداری و آموزش و یادگیری است.
جایی برای۱۰۰۰ غرفه‌دار حرفه‌ای: نمایشگاه IFT در هر دوره حداقل هزار غرفه‌دار ثابت دارد. حدود ۶۰ درصد این غرفه‌داران امریکایی هستند و بقیه آنها را نمایندگان دیگر کشورها تشکیل می‌دهند. در این شرایط بازدیدکنندگان قادر خواهند بود بزرگترین مجموعه صنایع غذایی از حوزه‌های ترکیبات غذایی، تجهیزات فرآوری و تجهیزات بسته‌بندی را زیر یک سقف پیدا کنند.
کارشناسان تحقیق و توسعه محصول، کارشناسان حقوقی، کارشناسان خرید، مدیران اجرایی و بسیاری دیگر برای دیدن، لمس کردن، چشیدن و تجربه کردن بزرگترین مجموعه صنعت غذا شامل ترکیبات، تجهیزات، فرآوری و تجهیزات بسته‌بندی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. آماری که یکی از سایت‌های آلمانی در زمینه بازدیدهای این نمایشگاه منتشر کرده در نوع خود جالب توجه است.
این رویداد در آخرین دوره دسترسی به برترین خریداران را تا میزان ۸۶درصد برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده بود. این آماری بود که خود بازدیدکنندگان در فرم نظرسنجی ارائه کرده بودند. در واقع ۸۶درصد از بازدیدکنندگان ابراز کردند که به طور حتم در دوره‌های آینده این نمایشگاه حاضر خواهند شد.
همچنین ۶۸ درصد بازدیدکنندگان اعلام کردند که بخش‌های مختلف نمایشگاه منطبق برنوآوری بوده و آنها این بخش‌ها را به‌عنوان اتفاقات تازه در فضای نمایشگاهی رصد کردند. این نمایشگاه امسال از ۲۶ تا ۲۹ تیر در سایت «مک کورمیک پالاس» برگزار می‌شود.

منبع: صمت

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید