Performancing Metrics

می‌توانستیم مکزیک را ببریم | اتاق خبر
کد خبر: 358121
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 08:31
شاهین‌طبع:
مربی تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به عملکرد ایران در انتخابی المپیک گفت: می‌توانستیم مکزیک را شکست دهیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهران شاهین‌طبع درباره روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در انتخابی المپیک اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال ایران با تغییری که در خود داشت برای مسابقات انتخابی راهی ایتالیا شد. در دو ماه گذشته شرایط نسبتا خوبی داشتیم و با قدرت در همه برنامه‌ها شرکت کردیم. در مسابقات غرب‌آسیا خیلی خوب بودیم و به نظرم تیم عملکرد قابل قبولی داشت. در تورنمنت اطلس هم که نسبت به دوره گذشته شرایط بسیار بهتری داشت عملکرد خوبی داشتیم و تیم روند رو به رشدش را ادامه داد.

مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به دیگر برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی افزود: ما برابر فیلیپین هم دو بازی دوستانه داشتیم و به نظرم در این دو مسابقه خوب کار کردیم. بعد از این برنامه‌ها راهی اروپا شدیم و در لتونی برابر این کشور به میدان رفتیم که معتقدم خوب کار نکردیم. تیم فراز و نشیب‌هایی داشت و با نوسان بازی می‌کرد که تلاش ما این بود این نوسان را کاهش دهیم. در همین تورنمنت با نیوزلند بازی کردیم که یکی از بهترین بازی‌های تیم ایران بود. ما بدون حدادی نیوزلند را شکست دادیم اما همین تیم در انتخابی المپیک فیلیپین را مغلوب کرده‌است. در مجموع معتقدم ملی‌پوشان در مسیر آماده سازی خوب کار کردند.

او درباره عملکرد تیم ملی در انتخابی المپیک گفت: عملکرد یک تیم بسکتبال در زمین مسابقه به موارد مختلفی بازمی‌گردد. ما اختلاف زیادی با کشورهای اروپایی داریم به خصوص در بخش فیزیکی. ما در دقایقی برابر یونان خیلی خوب بودیم و اصلی‌ترین مساله‌ای که باعث افت تیم شد این بود که از نظر فیزیکی به مشکل خوردیم و تحلیل رفتیم. بازیکن پست یک آنها با قامت 198 سانتی‌متر در زمین بود و این کار را واقعا برای بازیکنان ما دشوار می‌کرد.

شاهین‌طبع ادامه داد: ما با توجه به این تفاوت‌ها تمرین‌های مختلفی انجام داده بودیم و بازیکنان نیز واقعاً زحمت کشیدند. ما در مسابقات غرب‌آسیا و اطلس چین که تیم‌ها از نظر فیزیکی نزدیک به ما بودند خیلی خوب کار کردیم اما یونان شرایط واقعا متفاوتی داشت. در بعضی از پست‌ها که تفاوت زیادی داشتیم و در برخی پست‌ها هم که شرایط یکسان بود از نظر جایگزینی به مشکل می‌خوردیم. حالا در کنار این تفاوت مسائل مختلف دیگر بسکتبالی را هم اضافه کنید که در نتیجه تیم تاثیر می‌گذارد.

او افزود: فقط ایران این مشکل را ندارد. اکنون ژاپن هم که یکی از قوی‌ترین تیم‌های دهه اخیرش را دارد و در طول یک مسابقه عملکردی کاملا منظم دارد، برابر حریفش با 40 اختلاف امتیاز مغلوب می‌شود. فیلیپین چهار بازیکن آمریکای دارد اما به تیمی می‌بازد که بازیکنان ما برابرش برنده شده‌اند. با توجه به تفاوت‌های فیزیکی واقعا رقابت ما با کشورهایی اروپایی مثل یونان، کرواسی، لتونی و لیتوانی دشوار است. از طرف دیگر این کشورها از نظر مسائل فنی کاملا به ثبات رسیده‌اند و جایگاه بسکتبالشان با ما یکسان نیست.

مربی تیم ملی بسکتبال درباره دیدار برابر مکزیک تصریح کرد: این تیم از نظر فیزیکی به ما نزدیک بود. ما شروع خوبی در این مسابقه نداشتیم. البته این را بگویم که مکزیک هم تیم بسیار خوبی است و نباید بگوییم حریفی ضعیف برای ما محسوب می‌شد. ما در پنج دقیقه آخر کوارتر اول و پنج دقیقه اول کوارتر دوم توانستیم به بازی برگردیم و در دقایق پایانی هم کارمان را پیش بردیم اما در یک دقیقه آخر اشتباه‌های زیادی داشتیم که باعث شد نتیجه را واگذار کنیم. به نظرم می‌توانستیم مکزیک را ببریم.

شاهین‌طبع در پاسخ به این سوال که قبول دارد ایران در دو دقیقه آخر دیدار برابر مکزیک هیچ برنامه‌ای نداشت؟ تصریح کرد: نه اینطور نبود. ما در دو دقیقه آخر اشتباه‌های زیادی داشتیم،‌ بازیکنان خسته شده بودند و گل نمی‌زدند و ما جابه‌جایی‌هایی داشتیم که بتوانیم روند بازی را حفظ کنیم اما جواب نداد و حریف از موقعیت‌هایش استفاده کرد و برنده شد.

او در پاسخ به این سوال که یکی از همین جابه‌جایی‌ها تعویض محمد جمشیدی بود که جواب نداد؟ بیان کرد: محمد بازیکن توانمندی است و می‌توانست با حضور در زمین گل بزند. او خیلی خوب کار کرده‌بود. برابر یونان هم خوب بود. هر فکر و عقل سلیمی‌ هم این را می‌گفت که او می‌تواند به تیم کمک کند اما ما قبل از آن اشتباه‌هایی داشتیم که کارمان را خیلی سخت کرده‌ بود.

مربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود باوئرمان در این مسابقه حساس بیشتر تیم را مدیریت می‌کرد تا ماجرای ناراحتی حدادی به وجود نیاید؟ بیان کرد: من بعد از بازی با سرمربی تیم صحبت کردم. او نگاهش به تغییر را عنوان کرد که منطقی بود. ابتدا بگویم که این اتفاق خیلی خوب مدیریت شد. باوئرمان گفت دلیل تعویض سریع حامد این بود که احساس کرده این بازیکن از به دلیل آسیب‌دیدگی‌اش تحت فشار است و سعی کرده تا او را برای جریان بازی حفظ کند.

او افزود: باوئرمان به خوبی می‌داند که حامد ستون تیم است و در همه جای دنیا شناخته شده‌است. مطمئناً هیچ مربی در این رویداد بزرگ ورزشی نمی‌خواهد قدرتنمایی یا بازیکنش را تخریب کند. هدفش این بود که حامد را حفظ کند تا در جریان بازی بتواند بهتر کار کند که این اتفاق هم افتاد و حامد واقعا خوب کار کرد. از طرف دیگر معتقدم که وقتی تیم روند خوبی ندارد با یک تغییر 30 ثانیه‌ای یا یک دقیقه‌ای می‌توان شوکی به بازیکنان ایجاد کرد و با تغییر روند بازی دوباره از نفرات اصلی استفاده کرد. با این حال حامد خیلی خوب بود و واقعا عملکرد قابل قبولی داشت.

شاهین‌طبع در پاسخ به این سوال که این رقابت‌ها چه دست‌آوردی برای ایران داشت؟ گفت: ابتدا این که بازیکنان ما برابر تیم های قدرتمندی به میدان رفتند اما واقعا برای اینکه بسکتبال ما رشد کند و بازیکنان به ثبات برسند باید تعداد بازی‌ها برابر این تیم‌ها بیشتر شود. کاری که اکنون چین می کند و نزدیک به 25 بازی در طول سال با تیم‌های قدرتمند دارد. هرچه بازی‌های ما با این تیم‌ها بیشتر شود مطئنا رشد با ثباتی در بسکتبال خواهیم داشت که می‌تواند به ما کمک کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید