Performancing Metrics

آغاز انتخابات در ژاپن | اتاق خبر
کد خبر: 358240
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 21:49
انتخابات پارلمانی برای برگزیدن نمایندگان مجلس سنای ژاپن موسوم به مجلس «اعلی» و «خانه مشاوران» از صبح امروز یکشنبه با حضور مردم این کشور در پای صندوق های رای آغاز شد.

اتاق خبر: اکثر نظرسنجی ها و برآوردها حاکی است که حزب حاکم لیبرال دمکرات که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از اعضای آن است ، بیشترین بخت را برای پیروزی در این انتخابات دارد.
مجلس سنا ۲۴۲ کرسی دارد و قرار است ۱۲۱ کرسی به رای گذاشته شود که احتمالا «حزب حاکم» که دارای ائتلاف با حزب «کومیتو» است نزدیک به ۷۰ کرسی را از آن خود خواهد کرد.
در صورت دستیبابی به چنین پیروزی، حزب حاکم نزدیک به دو سوم از کرسی های خانه مشاوران را از آن خود خواهد کرد و می تواند درخواست همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی کند.
«آبه» که قدرت را از سال ۲۰۱۲ میلادی در ژاپن در اختیار گرفت برای اینکه قانون اساسی را در راستای تقویت اتحاد نظامی با آمریکا اصلاح کند به یک پیروزی چشمگیر در انتخابات مجلس سنا نیاز دارد.
انتخابات از ساعت هفت صبح به وقت محلی آغاز شد و تا هشت شب امشب ادامه می یابد و انتظار می رود نتیجه به دنبال پایان رای گیری اعلام شود.
در جریان این انتخابات که پس از دور قبلی در سال ۲۰۱۳ میلادی برگزار می شود، نزدیک به نیمی از کرسی های مجلس سنا به رای گذاشته شده است و نمایندگان برای یک دوره شش ساله کار خود را آغاز خواهند کرد.
در حالی که وضعیت اقتصادی ژاپن همچنان مطلوبیت کافی ندارد با شروع رای گیری بهبود نسبی در بازار سهام پیدا شد و دولت امیدوار است انتخابات به پیشبرد برنامه اقتصادی «شینزو آبه» کمک کند.
تارنمای «ژاپن تودی» می نویسد که تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد ۴۱ درصد از مردم این کشور از سیاست های اقتصادی «آبه» رضایت ندارند.
مبارزات انتخاباتی نمایندگان در ژاپن از روز بیست ودوم ژوئن (دوم تیر) آغاز شد و در آخرین ساعات روز گذشته پایا یافت و نامزدها از انجام تبلیغات منع شدند.

منبع: ایرنا

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید