Performancing Metrics

پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | اتاق خبر
کد خبر: 358282
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 10:36
وزیر راه و شهرسازی با تشریح آخرین وضعیت مسکن مهر، اعلام کرد: پروژه مسکن مهر در حال حاضر ۹۳ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تکمیل پروژه مسکن مهر گفت: پروژه مسکن مهر در حال حاضر ۹۳ درصد پیشرفت داشته و تقریبا به اتمام رسیده است. چندین بار نیز بر این نکته تاکید کرده‌ام که در پروژه مسکن مهر به طورکلی یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی، حتی مرحله نازک کاری آنها نیز به اتمام رسیده است.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آنچه از مسکن مهر باقی‌مانده حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد، ۱۱۷ هزار واحد مسکونی از نظر مکان‌یابی مشکلات عمده‌ای دارند و در مراکزی قرار داردند که فاقد متقاضی است. اما آنچه که متقاضی دارد چیزی حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است که ممکن است تکمیل صددرصدی بخشی از آنها و واگذاری به متقاضیان آنها برای سال آینده (۹۶) باقی بماند.
وی گفت: اخیرا سازمان مدیریت مطالعه‌ای انجام داده در این مورد که ما چقدر سرمایه برای زیرساخت‌های مسکن نیاز داریم. برآورد این سازمان ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که چنین بودجه‌ای اساسا وجود ندارد و رقمی که برای تامین و ادامه مسکن مهر در سال ۹۵ پیش‌بینی شده صفر بوده است و گرفتاری از اینجا شروع می‌شود، زیرا، اساسا دولت توانایی پرداخت چنین مبلغی ندارد.
آخوندی تاکید کرد: بخش عمده مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ به اتمام می‌رسد و تنها شمار اندکی برای سال آتی باقی خواهد ماند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیاز هست که مردم برای تحویل واحدهای خود باز هم مبالغی پرداخت کنند یا خیر؟ گفت: پرداخت مجدد مبالغ دوباره بستگی به پروژه‌ها، اندازه و سال شروع آنها دارد. برخی پروژه‌ها هستند که در سال‌های ۸۹-۹۰ و برخی نیز در سال ۹۲ آغاز شده‌اند. مسلما، پروژه‌هایی که دیر شروع شده‌اند، با توجه به اینکه در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۳ قیمت‌ها به شدت افزایش یافت و تورم قابل‌توجه بود پرداخت مجدد خواهند داشت.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید