Performancing Metrics

بومی سازی مخازن مخصوص حمل مواد با فشار بالا در خرمشهر | اتاق خبر
کد خبر: 358533
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 02:26
مدیرعامل شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند (IPS) گفت: با بومی سازی ساخت مخازن مخصوص حمل مواد با فشار بالا (مخازن کلد) انحصار ساخت این مخازن که در اختیار یک شرکت ایتالیایی بود، شکسته شد.

اتاق خبر:روح اله رضایی آدریانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ساخت هر مخزن مخصوص حمل مواد با فشار بالا در ایتالیا و انتقال آن به ایران بر مبنای هر کیلوگرم حدود ٣٥ تا ٤٠ یورو هزینه در بر دارد، در حالی که ساخت این مخزن در ایران معادل ١٥ یورو به ازای هر کیلوگرم است.
وی گفت: تمام مراحل طراحی، ساخت این مخازن بدست مختصصان داخلی انجام شده است.
وی اظهارکرد: از سال ١٣٨٩ تاکنون ٢٧ مخزن کلد برای فازهای ١٢، ١٥، ١٦، ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی ساخته شد و هم اکنون نیز عملیات سه مخزن فازهای ٢٠ و ٢١ نیز در حال ساخت و تکمیل است و به زودی به محل نصب سکوها منتقل می شوند.
وی گفت: از ابتدای راه اندازی این شرکت تاکنون ٨٠ مخزن نفتی برای شرکت های مختلف طراحی و بدست متخصصان داخلی ساخته و تحویل کارفرما شد.
رضایی آدریانی از پیشرفت ٧٥ درصدی ساخت SPM فاز ١٢ پارس جنوبی با ظرفیت ٥٠٠ هزار متر مکعب گاز بر ساعت تا پنج ماه آینده در این شرکت خبر داد و بیان داشت: طراحی، ساخت و نصب این گوی شناور بدست متخصصان جوان بومی سازی شد و نیاز کشور را به طور کامل تامین می کند.
مدیرعامل شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند (IPS) از اشتغالزایی 100 نفر در این شرکت در خرمشهر خبر داد و اظهارکرد: این شرکت هم اکنون با ٣٠ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند.
وی از تجهیز کارگاه برای ساخت سه مخزن 20 هزار متر مکعبی در پالایشگاه تبریز خبر داد و گفت:هم اکنون در حال مذاکره برای ساخت مخازن مورد نیاز پالایشگاه آبادان هستیم.
وی مذاکره با صنعتگران بصره عراق برای اجرای چند طرح نفتی با این منطقه خبر داد و افزود:طرف عراقی با هماهنگی اتاق بازرگانی خرمشهر از توانمندی های کارخانه IPS دیدن کرد که امیدواریم مذاکرات بعدی به امضای قرارداد منتهی شود.
شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند ساخت سه پایه پل ها، مشعل ها و متعلقات جانبی فاز ١٩، مخازن تحت فشار، سه پایه ها، پل ها، مشعل و متعلقات جانبی فازهای ٢٠و ٢١ و SPM فاز ١٢ پارس جنوبی را نیز بر عهده دارد.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید