Performancing Metrics

برخورد با فروشندگان سیگار بدون پروانه | اتاق خبر
کد خبر: 358631
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 13:45
هر واحد خرده‌فروشی که در زمینه فروش دخانیات تخلفی مرتکب شود اعم از اینکه به افراد زیر سن قانونی سیگار می‌فروشند پروانه آن واحد برای همیشه باطل خواهد شد

اتاق خبر: صبح امروز در نشست خبری وزارت صنعت؛ مدیرعامل دخانیات کشور از برنامه جدید این سازمان برای جلوگیری از قاچاق خبر داد و گفت: ما از ماه گذشته به تمام واحدهای تولیدکننده و واردکنندگان سیگار ابلاغ کرده‌ایم که در تمام محصولات خود کد رهگیری قرار دهند و در دو ماه آینده تمام محصولات دخانیات اعم از تولیدی یا وارداتی با کد رهگیری عرضه خواهد شد.

رمزی ادامه داد: این سازمان اولین حوزه‌ای است که در طرح جامع جلوگیری از قاچاق، کالای خود را کدگذاری کرده است و ما از برنامه سه ماه جلوتر هستیم. انتظار داریم با این طرح قاچاق دخانیات به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

وی در خصوص فروش سیگار در واحدهای خرده‌فروشی اظهار داشت: خرده‌فروشانی که در قالب سه اتحادیه سوپرمارکت، خواربارفروشی و سقط فروشی فعالیت دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه ای که برای این منظور در سایت دخانیات ایران قرار گرفته نسبت به دریافت پروانه برای فروش و عرضه سیگار اقدام کنند.

رمزی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که در این زمینه انجام شده اما استقبال کم بوده است.بر همین اساس ما سه هفته پیش به تمام واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان اعلام کردیم که اگر به واحدهای خرده‌فروشی که فاقد مجوز هستند سیگار و محصولات دخانی فروخته شود مجوز توزیع استانی آنها باطل می‌شود و از اول خردادماه به صورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل دخانیات تصریح کرد: هر واحد خرده‌فروشی که در زمینه فروش دخانیات تخلفی مرتکب شود اعم از اینکه به افراد زیر سن قانونی سیگار می‌فروشند پروانه آن واحد برای همیشه باطل خواهد شد و دیگر مجوزی صادر نخواهد شد.

 منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید