Performancing Metrics

محمد بن سلمان با نتانیاهو در اردن دیدار کرد | اتاق خبر
کد خبر: 358830
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 10:53
مجتهد:
'مجتهد' فعال سیاسی مشهور عربستانی امروز (سه شنبه) در صفحه شخصی خود درتوییتر نوشت: براساس اطلاعات دقیق ما ٬ محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سه ماه پیش در اردن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

اتاق خبر: وی در توییت خود از روابط محمد بن سلمان با رژیم صهیونیستی و آمریکا پرده برداشت و نوشت :محمدبن سلمان سه ماه پیش در سفر خود به اردن ٬شخصا با نتانیاهو در شهرعقبه دیدار کرد.
این منتقد خاندان سعودی افزود: بهانه محمد بن سلمان برای این دیدار ٬توافق با اسراییل برای مقابله با ایران و همچنین همکاری در خصوص مبارزه با تروریسم بود اما در حقیقت او ٬حمایت اسراییل و صهیونیست ها از خود را گدایی می کرد و می خواست با استفاده از نفوذ آن ها در آمریکا ٬بتواند محمد بن نایف ولیعهد کنونی را کنار بزند و خود به قدرت برسد.
سفر محمد بن سلمان به آمریکا در چارچوب تلاش برای متمایل کردن آمریکا به خود بود اما دولت آمریکا هنوز قانع نشده است که او جانشین پدرش باشد و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز به نوعی توهین امیز با او رفتار کرد.
مجتهد در ادامه افزود: به نظر می رسد که وی در خصوص استفاده از روابطش با اسراییل شتابزده عمل کرد و به خوبی مدت زمانی را که لابی صهیونیستی برای تاثیرگذاری بر روی سیاستگذاران آمریکا لازم دارد ٬ برآورد نکرده بود.
مجتهد در پایان نوشت :دلیل دیگر عجله محمد بن سلمان در سیفر به آمریکا این است که او می خواهد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کار جانشینی خود را یکسره کند چرا که می داند دو نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری یعنی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان آمریکا و هیلاری کلینتون نامزد دمکرات های این کشور ٬محمد بن نایف ولیعهد کنونی را بر او ترجیح می دهند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید