Performancing Metrics

سرزمینی راز آلود در اروپا | اتاق خبر
کد خبر: 358918
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 18:27
امیدواریم نام کشور مالت را فقط از زبان گزارشگران فوتبال نشنیده باشید. اما اگر این طور باشد، قطعا چیز بزرگی را از دست داده‌اید.

اتاق خبر: کشور مالت، نقطه‌ی تلاقی سرزمین‌های مدیترانه‌ای است. در هزاره‌ی اخیر، میلیون‌ها میلیون نفر از مردم سراسر دنیا از این کشور بازدید کرده‌اند و حقیقت این است که گردشگری، یکی از اصلی‌ترین صنایع حال حاضر این جزیره‌ی مدرن به حساب می‌آید.

با تمام این احوال به نظر می‌رسد که مردم آمریکا، هنوز مالت را به عنوان مقصد گردشگری خود در نظر ندارند و آنقدر‌ها این جزیره را نمی‌شناسند.

عمارت پارلمان در شهر والتا

مالت

پایتخت جمهوری مالت، شهر زیبا و چشم‌نواز والتا است. تمام نقاط این شهر به عنوان میراث گردشگری سازمان یونسکو محسوب می‌شود.

لنگرگاه در والتا

مالت

در ابتدای کار، والتا پایتخت اصلی نبود. تمام این شهر از قرن شانزدهم به بعد، به مرور با تلاش‌های شوالیه‌های ناشناس هوسپیتالر ساخته شد.

شوالیه‌های مالت

مالت

شوالیه‌های هوسپیتالر دقیقا با همان ایمانی که شوالیه‌های معبد داشتند، با تمام قوا از امنیت مالت پشتیبانی می‌کردند. آنها این جزیره را همچون ریشه و سرزمین خود می‌دانستند. این گروه که در سال ۱۰۹۹ میلادی و با فتح بیت المقدس شکل گرفته است، پس از گذشت هزار سال تمام، به عنوان یک نیروی محافظ فعال در جهان همچنان پا بر جا است.

اسلحه خانه در قصر استاد بزرگ

شوالیه

بیشتر مجموعه‌ی عظیم و اسطوره‌ای از اسلحه‌ها و ساز و برگ رزم که در قصر استاد بزرگ واقع در پایتخت مالت وجود دارد، بخشی از مجموعه‌ی متعلق به شوالیه‌های هوسپیتالر است.

البته باید در نظر داشت که بخش بزرگی از این مجموعه به مرور توسط پادشاهان مختلفی که از مالت عبور کرده‌اند و ارتش‌های متعلق به آنها تکمیل شده است. تمام افراد ناپلئون که در جنگ با امپراطوری عثمانی شرکت داشته‌اند، به نوعی در این مجموعه سهمی دارند.

تئاتر منوئل والتا

تئاتر مالت

اگر به والتا رفتید، حتما سری به تئاتر منوئل بزنید. این مکان، یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای اروپا است که هنوز هم در آن نمایش‌هایی به روی صحنه می‌روند. در عین حال ارکستر فیلارمونیک مالت که در تمام جهان صاحب شهرت است، در این سالن تئاتر برپا می‌شود.

کلیسای سنت جان در والتا

کلیسا مالت

مکان دیگری که در والتا ابدا نباید از دست دهید، کلیسای سنت جان است. این کلیسا یک شاهکار هنری و معماری مربوط به عصر رنسانس است که به دست خود کاراواجوی بزرگ ساخته شده است.

این در حالی است که می‌توانید هر آنچه را که از این نوع معماری مربوط به رنسانس ببینید بدون این که مجبور باشید با خطوط امنیتی واقع در کلیساهای مشابه در خاک ایتالیا مواجه شوید.

خلیج راملا در غودش

ساحل مالت

با همه‌ی این احوال اگر دلتان نخواست خودتان را در ساختمان‌ها حبس کنید، هیچ ایرادی ندارد. مالت، به هر حال یک جزیره محصور در میان جزایر دیگر نیست. در نتیجه تا دلتان بخواهد سواحلی برای تفریح و لذت بردن دارد.

همان طور که گفتیم، مالت تا دلتان بخواهد ساحل دارد. برخی از این سواحل مانند خلیج راملا در غودش برای تمامی گردشگران شناخته شده است. (البته این ساحل جز در زمان‌های اوج سفرها، بسیار خلوت و ساکت است.) اما سایر سواحل که در جزایر غیر مسکونی کوچکتر قرار دارند، حتی در فصل‌های گردشگری هم تا به شدت بی سر و صدا هستند.

مرداب آبی در کومینو

مرداب آبی

قایقرانی و غواصی نیز از جمله فعالیت‌های پرطرفدار در صنعت گردشگری جمهوری مالت است. مدل صخره‌ها و آب شفاف در خلیج‌های کوچکی مانند مرداب آبی که خلیجی بین غودش و جزیره‌ی کومینو است، در تمام طول سال بسیار زیبا و جذاب هستند.

معبد خرسنگی منایدرا

معبد سنگی

هزاران سال است که مردم از سراسر دنیا برای عبادت در معبد طبیعی و زیبای مالت به این جزیره سفر می‌کنند.

قطعه سنگهای آهکی‌ای که مجموعه‌ی معبد منایدرا را تشکیل داده‌اند، یکی از قدیمی‌ترین قطعات تشکیل دهنده‌ی یک بنا هستند. قدمت این مجموعه به سال ۳۶۰۰ تا ۳۲۰۰ قبل از میلاد می‌رسد.

معابد جگانتیا در غودش

معبد سنگی

معبد جگانتیا که متعلق به دوران نوسنگی است در جزیره‌ی شمالی غودش قرار دارد و رسما رتبه‌ی دوم قدیمی‌ترین مناطق کره‌ی زمین را دارد. ( اخیرا با کاوش دوباره در تپه‌ی گبکلی ترکیه رتبه‌ی اول را از دست داد.)

این معبد که به معبد غول معروف است به همراه چهار معبد دیگر که در مالت قرار دارند، از نظر علم هیئت در یک الگو قرار گرفته‌اند و به عنوان میراث تاریخی جهان توسط یونسکو ثبت شده‌اند.

رتوندای موستا

مالت

کشور مالت سراسر پر است از شاهکارهای تاریخی و معماری.

کلیسای سنت ماریخا آسونتا در شهر موستا یکی از بزرگترین گنبدهای بی ستونی است که تا کنون در دنیا ساخته شده است و کلیسای جامع شهر فلورانس از رقیبان مهم آن محسوب می‌شود.

سنت پاول در رباط

کلیسا مالت

اما با تمام این اوصاف مشهورترین کلیسای مالت، کلیسای سنت پاول در رباط است. گفته می‌شود که این کلیسا توسط خود شخص سنت پاول که کشتی‌اش به شکلی افسانه‌ای در اطراف جزیره‌ی مالت غرق شده بود، تقدیس شده است.

در زیر این کلیسا، دخمه‌های فوق‌العاده ترسناکی وجود دارد که گردشگران می‌توانند با حفظ احترام، از آنها بازدید کنند.

شهر مدینه

پایتخت مالت

پایتخت سابق کشور مالت نیز ارزش بازدید دارد. این شهر تا حدی گسترش یافت که رباط را نیز در برگرفت. اما قدمت قلعه‌ها و بناهای اصلی این شهر به چهار هزار سال پیش می‌رسد.

فرمانروای رومی، کاخ‌اش را، سنت پاول قصرش را و نورمن‌ها هم قلعه‌ی ستاره‌ای شکل بسیار زیبایشان را در این منطقه ساخته است. زمین لرزه‌ای در قرن ۱۷ام، شوالیه‌های هوسپیتالر را واداشت تا پایتخت را به نقطه‌ی دیگری منتقل کنند. اما این پایتخت سابق هنوز هم پر رونق است و ارزش یک بار دیدن را دارد.

غارهای "غار دالام"

غار دالام

در زیر شهر‌های کشور مالت مجموعه‌ی گسترده‌ای از حفره‌ها و غارها قرار دارد.

غارهای "غار دالام" که در قسمت بیرونی ساحل بیرزبوگا قرار دارند، به غارهای تاریکی نیز معروف‌اند. در گذشته باور مردم منطقه بر این بوده است که این غارها، راهی به عالم اموات هستند. و ظاهرا هم همین طور بود. چرا که بقایای انسان‌ها و حیوانات مختلفی که در طی ۷۰۰۰ سال گذرشان به این غارها خورده است، در آن باقی مانده است.

خانه‌ی کشاورزی مالت

مالت

اقامت در مالت به معنی این است که شما شانس بازدید از تمامی این آثار دیدنی و البته گذراندن چند شب در جایی بسیار جذاب‌تر از یک هتل معمولی را داشته‌اید.

البته اگر بخواهید می‌توانید برای اقامت در مالت از هتل‌های زنجیره‌ای یا اقامتگاه‌های ساحلی استفاده کنید. اما توصیه‌ی ما به شما این است که خانه‌های کشاورزی در مزارع بی نظیر و زیبا در حومه‌ی شهر را از دست ندهید.

برای اجاره

اقامت مالت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید