Performancing Metrics

مشکل صدور ویزا برای ورود به بازار چین | اتاق خبر
کد خبر: 358948
تاریخ انتشار: 26 تیر 1395 - 10:04
اسدالله عسگر اولادی در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
علیرغم افزایش مناسبات اقتصادی بین ایران و چین مشکلات ویزایی برای فعالان اقتصادی ایرانی همچنان پابرجاست.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین مشکلات ویزایی را یکی از موانع توسعه روابط اقتصادی با چین دانست.

به گزارش اتاق خبر اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به رفع بسیاری از موانع بانکی و تجاری بعد از اجرای برجام گفت: روابط کنونی ایران و چین عادی است. در حقیقت قبل از اجرای برجام و حتی در دوران تحریم ایران و چین روابط اقتصادی گسترده ای با یک دیگر داشته اند. بعد از لغو تحریم ها روابط بانکی و فاینانس ها بین ایران و چین راه افتاده است ولی مشکلات ویزایی و سخت گیری های جدیدی از سوی طرف چینی برای تجار و کارآفرینان وجود دارد. در حال حاضر تلاش ها بر این است که این مشکل برطرف شود.

عسگر اولادی با اشاره به کاهش قیمت نفت در سال جاری و تاثیر آن بر روابط اقتصادی ایران و چین ادامه داد: در سال 2015، مرز مبادلات تجار یبین دو کشور 37 میلیارد دلار، در 2014   45 میلیارد دلار و در 2013 52 میلیارد دلار بوده است. پیشبینی ما این است که در سال 2016 میلادی میزان مبادلات اقتصادی ایران و چین در حدود 40 میلیارد دلار باشد.

 رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره این موضوع که سه بانک در چین در مبادلات تجاری بین دو کشور با ایرانی ها همکاری می کنند گفت: به زودی هیات تجاری از چین برای توسعه روابط تجاری با ایران به کشور می آیند و امیدوار هستیم که روابط بین دو کشور افزایش داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در مورد علت وجود کالاهای بدون کیفیت چینی در بازار ایران اعلام کرد: اجناس چینی که از مبادی رسمی کشور وارد بازار ایران می شوند دارای کیفیت مناسب هستند. در حقیقت این کشور تولید کننده اجناس مختلف با کیفیت های گوناگون است. اما گاها این اتفاق می افتد که برای مثال اجناسی که قرار است به آفریقا صادر شوند سر از بازار ایران در می آورند و در حقیقت همچنان مشکل قاچاق همچنان گریبانگیر اقتصاد کشور است. با این حال انتقاداتی نیز به سازمان های  دولتی نیز وارد است که اجناس غیز استاندارد را متروکه و بعد از چند ماه با حراج این کالا ها، اجناس بی کیفیت وارد کشور می شوند. با این حال اتاق مشترک ایران و چین آماده همکاری برای مبارزه با کالاهای قاچاق با دولت است.

 

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید