Performancing Metrics

هوای کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار | اتاق خبر
کد خبر: 359022
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 02:33
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش و ماندگاری حجم آلاینده ها در هوای مشهد کیفیت هوای روز چهارشنبه این کلانشهر، ناسالم و در وضعیت هشدار است.

اتاق خبر:حمید صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد صبح امروز 103 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز است.
وی اظهار کرد: هم اکنون میزان آلودگی هوا در ایستگاه های خیام شمالی، سمزقند، شهید مفتح، چمن، سرافرازان و الهیه بیش از میزان مجاز است.
وی گفت: ایستگاه خیام شمالی با 177 و سمزقند با 155 پی.اس.آی به ترتیب آلوده ترین نقاط مشهد در صبح امروز هستند که کیفیت هوای این مناطق برای تمام گروه های سنی ناسالم گزارش شده است.
صالحی افزود: ایستگاههای شهید مفتح با 149، چمن با 132، سرافرازان با 129 و الهیه با 107 پی.اس.آی به ترتیب دیگر نقاط آلوده مشهد از نظر کیفیت هوا هستند.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود با افزایش رفت و آمد در سطح شهر این وضعیت تا پایان امروز شدت یابد و به همین دلیل توصیه می شود مردم از رفت و آمدهای غیرضرور خودداری و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد پرهیز کرده و عموم مردم فعالیتهای ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در کمتر از 100 پی.اس. آی سالم و بین اعداد 101تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند.
هوای کلانشهر مشهد در سه روز پایانی هفته گذشته به ترتیب با 104،112 و 131 پی.اس.آی در وضعیت هشدار قرار داشت و روز پنجشنبه هفته گذشته نیز شاخص کلی کیفیت هوا در ایستگاه سجاد با 203 پی.اس.آی بسیار ناسالم و در وضعیت اضطرار بود.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید