Performancing Metrics

مصرف مولتی‌ویتامین‌های بارداری بی‌تاثیر است | اتاق خبر
کد خبر: 359272
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 09:45
بازبینی مطالعات پیشین حاکی از آن است که مصرف مولتی‌ویتامین‌های دوران بارداری تاثیر مفید چندانی ندارد.

به گزارش اتاق خبر،متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: زنان باردار به جای مصرف مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی باید به بهبود کیفیت کلی رژیم غذایی‌شان تمرکز کرده و تنها از دو ویتامین یعنی اسیدفولیک و ویتامین D مصرف کنند.

زنان باردار به جای مصرف مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی باید به بهبود کیفیت کلی رژیم غذایی‌شان تمرکز کرده و تنها از دو ویتامین یعنی اسیدفولیک و ویتامین D مصرف کنند.

به گفته متخصصان، هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد که بر اساس آن به زنان باردار توصیه شود از مولتی‌ویتامین‌های بارداری مصرف کنند. اگرچه مصرف مکمل‌های مولتی‌ویتامین به منظور تولد نوزادان سالم به مادران باردار توصیه می‌شود اما چنین ادعاهایی به مفهوم بهبود سلامت مادر یا نوزاد نیست.

با این وجود مصرف خوراکی‌های سالم و مغذی قبل از بارداری و در طول این دوران برای سلامت مادر و جنین اهمیت دارد زیرا کمبود ویتامین به بروز مشکلات متعدد در دوران بارداری و هنگام وضع حمل مرتبط است. 

به گزارش لایوساینس، به اعتقاد پزشکان زنان باردار باید از رژیم غذایی متعادلی که شامل گروه‌های غذایی میوه، سبزی، پروتئین و لبنیات و غلات است، مصرف کنند. همچنین زنان باردار نسبت به زنان دیگر بیشتر به آهن و اسید فولیک نیاز دارند.

منبع خبر پرداز

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید