Performancing Metrics

تیم والیبال جوانان ایران قزاقستان را هم از پیش رو برداشت | اتاق خبر
کد خبر: 359443
تاریخ انتشار: 26 تیر 1395 - 07:15
تیم ملی والیبال جوانان ایران در ششمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا با قدرت قزاقستان را شکست داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، تیم ملی والیبال جوانان ایران در ششمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت ۱۳ به وقت محلی با پیراهن های سرمه ای به مصاف سفیدپوشان قزاقستان رفت و توانست با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸  ، ۲۵ بر ۱۳  و ۲۵ بر ۹   حریف خود را مغلوب کند.

بهروز عطایی برای شروع این مسابقه جواد کریمی، اسماعیل طالبی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و رسول آقچه لی  را روانه میدان کرد. داورانی از عربستان و تایلند قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

شاگردان عطایی بازی را بهتر از حریف آغاز کردند و توانستند در امتیاز ۶ بر ۲ هم از حریف پیش بیافتند. این اختلاف سبب شد تا سرمربی قزاقستان درخواست وقت استراحت کند. امتیاز هشتم  برای ایران با تیزهوشی اسفندیار برای ایران کسب شد؛ زمانی که پاسور قزاقستان می خواست توپ را به صورت جای خالی وارد زمین ایران کند اسفندیار توانست وی را دفاع کند تا در امتیاز ۸ بر ۳ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. دفاع های متوالی از ملی پوشان ایران و حملات خوب باعث شد تا در وقت استراحت فنی دوم نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران باشد. این ست با برتری مطلق ایران و با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود شاگردان عطایی خاتمه پیدا کرد.

ست دوم بدون تغییر برای ایران آغاز شد. در این ست هم این تیم ایران بود که زودتر از حریف به امتیاز هشتم رسید تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. قزاق ها در ست دوم شروع بهتری نسبت به ست نخست داشتند، اما شاگردان عطایی با برنامه ریزی بازی را مدیریت کردند. اشتباه بین قزاق ها، سرویس و دفاع خوب از ایران اختلاف را بیشتر کرد تا در امتیاز ۱۳ بر ۶ یک بار دیگر سرمربی قزاقستان درخواست وقت استراحت کند. در وقت استراحت فنی دوم نتیجه بازی ۱۶ بر ۷ به سود ایران بود. در امتیاز ۱۷ بر ۷ اکبر ولایی جایگزین اسفندیار شد و همین بازیکن هم در پایان ست توانست با اسپک خود امتیاز ۲۵ را برای ایران به ارمغان بیاورد. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

در ست سوم اکبر ولایی و توحید صمدی از ابتدا در ترکیب ایران قرار گرفتند. این تغییر نفرات هم موجب نشد تا روند خوب امتیاز گیری ایران متوقف شود، بلکه سیستم بازهم کاملاً هماهنگ جلو رفت و در امتیاز ۸ بر ۳ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.  در امتیاز ۱۱ بر ۵ هم میربابک موسوی جایگزین اسماعیل مسافر شد تا چند امتیازی برای ایران بازی کند. کار تیمی و هماهنگ شاگردان عطایی اجازه خودنمایی به حریف را نداد تا در امتیاز ۱۶ بر ۸ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. در امتیاز ۱۹ بر ۸ بهروز عطایی دو تعویضه کرد و به این ترتیب رسولی و رمضانی جایگزین آقچه لی و کریمی شدند. این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۹ به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا پنجمین پیروزی ۳ بر صفر شاگردان عطایی در این دوره از رقابت ها ثبت شود.

شاگردان عطایی از پنج مسابقه قبلی خود پنج پیروزی ۳ بر صفر برابر ترکمنستان، قطر، هنگ کنگ، سریلانکا و کره جنوبی در کارنامه داشتند. جوانان ایران در هفتمین مسابقه خود فردا در مرحله نیمه نهایی باید با برنده بازی تیم های ترکمنستان و ژاپن که امروز برگزار می شود، دیدار کند. هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۰ سال آسیا از شنبه ۱۹ تا یکشنبه ۲۷ تیرماه سال ۹۵ به میزبان چین تایپه برگزار می شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید