Performancing Metrics

حضور در جام باشگاه‌های آسیا در پیشرفت هندبال ایران موثر است | اتاق خبر
کد خبر: 359551
تاریخ انتشار: 26 تیر 1395 - 22:53
کیخایی:
کارشناس هندبال گفت: اگر می‌خواهیم یک رشته ورزشی زنده بماند و تداوم داشته باشد، لیگ پویا شود، باید تیم‌ها در رقابت‌هایی مانند جام باشگاه‌ها شرکت کنند.

کیخایی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهران کیخایی در مورد حضور نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا، اظهار کرد: سهمیه ایران برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا دو سهمیه بود که تیم نفت و گاز گچساران به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر آمادگی خود را برای حضور در این رقابت ها به فدراسیون اعلام کرد، ولی تیم منیزیم قهرمان لیگ برتر از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد و ما به تنهایی در این رقابت‌ها حضور خواهیم یافت.

مربی سابق تیم نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: اکنون منتظر نهایی شدن توافق‌نامه‌ها برای تشکیل تیم و اعضای آن هستیم، ولی در حال‌ حاضر به صورت نیمه رسمی تمرینات را شروع کرده‌ایم. به صورت دوستانه دو جلسه رقابت داشتیم، البته هنوز بازیکنان غیربومی در این تمرینات حضور نداشتند. اگر باشگاه کمک مالی کند و وضعیت مالی تیم مقداری بهتر شود می‌خواهیم در پست‌هایی که ضعف داریم یار جدید اضافه کنیم.

کیخایی بیان‌ کرد: کسب نتیجه‌ در این رقابت‌های آسیایی بستگی به تلاش بازیکنان دارد و این که بازیکنان از کسب مقام دوم لیگ برتر هندبال اشباع نشده باشند. آنها باید بدانند که با تلاش بیشتر برای حفظ یا ارتقای جایگاه خود بکوشند. اگر توافق کنیم و به عنوان مربی در کنار تیم باشم بازیکنان را برای کسب مقام آماده خواهم کرد و بعد از آن دیگر به توان و شرایط بازیکنان بستگی دارد.

او حضور در رقابت‌های جام باشگاههای آسیایی را مهم ارزیابی کرد و بیان‌ کرد: شرکت در مسابقات جام باشگاه‌ها می‌تواند در پیشرفت هندبال ایران خیلی موثر باشد. فکر نمی‌کنم تاکنون تیم‌های باشگاهی ایران در این رقابت‌ها مقامی کسب کرده باشند و این نشان دهنده این است که باشگاه‌های آسیایی سطح بالاتری نسبت به ما دارند، خصوصا باشگاه‌های کشورهای عربی از وجود بازیکنان خوبی سود می‌برند. در نتیجه‌ حضور در این رقابت‌ها مفید خواهد بود.

کارشناس هندبال زنده بودن هر رشته ورزشی را در گرو حضور در رقابت‌های مهم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: اگر یک بازیکن سال‌ها و ماه‌ها فقط تمرین کند بدون هیچ انگیزه و هیچ رقابت مهمی نمی‌تواند تلاش خود را محک بزند. باید تیم‌ها خودشان را با یک گروه مهم و و بزرگ دیگری محک بزنند تا ببینند چه جایگاهی در آن گروه به دست می آورند. اگر بخواهیم یک رشته ورزشی زنده بماند و تداوم داشته باشد، لیگ پویا شود، باید تیم‌ها در رقابت‌هایی مانند جام باشگاه‌های آسیایی حضور یابند.

کیخایی مشکلات موجود در لیگ را متاثر از مشکلات مالی باشگاه‌ها خواند و تصریح کرد: متاسفانه باشگاه‌های هندبال با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند که این مشکلات در کیفیت لیگ هم تاثیر خواهد گذاشت. خیلی از باشگاه‌های خوب امسال از حضور در لیگ انصراف خواهند داد. بسیاری از بازیکنان به حق و حقوق مالی خود نمی رسند و باید فدراسیون این مشکلات را بر طرف کند و یک کار گروهی، مجمعی یا ارگانی در رابطه با حق و حقوق بازیکنان ایجاد کند تا بر حقوق بازیکنان نظارت داشته باشد. بازیکنی با یک باشگاه قرارداد می‌بندد و یک فصل زحمت می‌کشد تا در پایان فصل به حقوق خود برسد. باشگاه‌ها باید بدانند بازیکنان تنها درآمدشان از طریق هندبال است.

مربی و کارشناس هندبال در مورد برگزاری لیگ امسال، تصریح کرد: بسیاری از مربیان هندبال اعتقاد دارند که لیگ به صورت یک گروهی برگزار شود و دلایل خاص خود را نیز دارند هم از نظر آسیب‌دیدگی‌ بازیکن و هم از لحاظ این که تیم‌هایی که زودتر از چرخه لیگ بیرون خواهند رفت مدت زمان زیادی را تا فراخوان لیگ بعد بدون تمرین و مسابقه خواهند ماند. اما از دیدگاه من برگزاری لیگ به صورت دو گروهی معایب و محاسنی را داشت.

او در مورد معایب و محاسن لیگ دو گروهی خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ دو گروهی مدل جدیدی بود و از محاسن آن می‌توان به امتیازدهی آن اشاره کرد که امتیازات دور اول مسابقات در مرحله دوم لحاظ می‌شد و تیم‌ها باید تلاش می‌کردند تا امتیاز بیشتری کسب کنند. همچنین مرحله پلی‌آف نیز جالب بود که شانس مجدد به چهار تیم صعود کننده می داد تا بتوانند در هر رقابت جایگاه خود را تغییر دهند، اما وقفه در لیگ مناسب نبود و باید فدراسیون از همان ابتدا با در نظر گرفتن برنامه‌های تیم ‌ملی مسابقات لیگ را بچیند تا در لیگ وقفه‌ ایجاد نشود. لیگ  که با دو ماه تاخیر برگزار شود، کیفیت نخواهد داشت و رقابت‌های دوستانه محسوب می‌شود.

کیخایی معتقد است که نظم در لیگ از نحوه برگزاری آن مهم‌تر است و توضیح داد: لیگ به هر شکلی باشد باید به صورت منظم برگزار شود. باید از ابتدا مشخص باشد که چه تیم‌هایی رقابت دارند. برای یک لیگ خوب نیست که بعد از شروع لیگ تازه یک تیم به آن اضافه شود. مدیریت قوی و تقویم منظم برای برگزاری لیگ خیلی مهم‌تر است.

انتهای‌ پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید