Performancing Metrics

کارکنان هیوندای به اعتصاب می‌روند | اتاق خبر
کد خبر: 359595
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 02:05
کارکنان اتحادیه ای هیوندای موتور در کره جنوبی در پی شکست مذاکرات دستمزد، برای پنجمین سال متوالی به برگزاری اعتصاب رای دادند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  ایسنا، تحلیلگران می گویند اعتصاب طولانی در هیوندای ممکن است به فروش خودروهای پرطرفداری مانند شاسی بلند توسان لطمه بزند به خصوص که پیش بینی می شود این شرکت در سه ماهه دوم امسال برای دهمین سه ماهه متوالی با کاهش سود روبرو شود.

مذاکره کنندگان اتحادیه کارکنان هیوندای قرار است درباره زمان برگزاری اعتصاب تصمیم گیری کنند. در رای گیری اعضای اتحادیه کارکنان هیوندای، ۷۷ درصد از ۴۸۸۰۶ عضو اتحادیه به اعتصاب رای دادند.

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد حمایت چشمگیر از اعتصاب نتیجه خشم ۴۸ هزار عضو اتحادیه از بی نتیجه ماندن مذاکرات است.

ارزش سهام هیوندای در پی اعلام این خبر سه درصد و شرکت تابعه اش کیا موتورز ۱.۹ درصد کاهش یافت.

اعتصاب در هیوندای موتور به یک سنت سالانه تبدیل شده اما به اعتماد سهامداران این شرکت ضربه زده است. اعتصابهای سالانه در حالی برگزار می شود که دستمزد کارخانه‌های کره ای در میان بالاترین دستمزدهای صنعت خودروسازی جهان قرار دارد.

هیوندای موتور که به همراه کیا موتورز پنجمین خودروساز بزرگ جهان است، کاهش ۰.۹ درصدی فروش در نیمه اول سال ۲۰۱۶ به دلیل کندی رشد بازارهای نوظهور را گزارش کرد.

این شرکت در تاریخ ۲۹ ساله اتحادیه کارکنانش بجز چهار سال، همه ساله با اعتصاب روبرو شده و معمولا تولید از دست رفته را بعدا جبران کرده است. امسال هم اتحادیه خواستار افزایش ۷.۲ درصدی حقوق پایه و عملکردی شده است که به ۳۰ درصد از سود خالص سال ۲۰۱۵ این خودروساز بالغ می شود.

سایر درخواستها شامل حق امتناع از ارتقاء است تا کارکنان همچنان بتوانند عضو اتحادیه باشند.

بر اساس گزارش رویترز، مذاکرات دستمزد در کیا موتورز ادامه دارد و اگر اتحادیه موفق به توافق نشود، ماه آینده اعتصاب خواهد کرد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید