Performancing Metrics

آمار جدیدی از تعداد معتادان نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 360123
تاریخ انتشار: 29 تیر 1395 - 04:35
قائم مقام ستاد کل مبارزه باه مواد مخدر با تاکید بر اینکه آمار جدیدی از تعداد معتادان در دست نداریم، گفت: نیروی انتظامی موظف نیست هر معتادی را که در خیابان دید، جمع‌آوری کند.

اتاق خبر: سردار مؤیدی در حاشیه نشست کمیته کاهش آسیب ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اصلاح اجرای ماده ۱۶ افزود: در گذشته یک تصمیم فوری مبنی بر تصدی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اجرای ماده ۱۶ گرفته شده بود و ستاد متولی اجرای این ماده شناخته شده بود، اما در بررسی‌های انجام شده طی چند سال اخیر به این نتیجه رسیدیم که اجرای ماده ۱۶ مجددا در  اختیار وزارت رفاه قرار بگیرد و بهزیستی در این زمینه خدمات با کیفیت‌تری ارائه دهد.

وی در مورد جمع‌آوری معتادان از سطح شهر تاکید کرد: جمع‌آوری معتادان ذیل ماده ۱۶ قرار نمی‌گیرد و همچنان نیروی انتظامی مسئول جمع‌آوری معتادان است، اما غربالگری توسط تیم متخصص درمان انجام می‌شود و در نهایت مراحل درمان در اختیار سازمان بهزیستی است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص معتادان متجاهر خاطرنشان کرد: با بازنگری که در جلسه امروز انجام شد، امیدواریم در آینده کمتر شاهد حضور معتادان متجاهر در سطح شهر و معابر عمومی باشیم. البته صرف جمع‌آوری معتادان متجاهر ملاک نیست و قطعا در این زمینه آمادگی وجود دارد، اما در زیرساخت‌ها و بسترها مشکلاتی را شاهدیم که امیدواریم با تصمیمات جلسه امروز بخشی از آنها حل شود.

سردار مؤیدی همچنین گفت: در جلسه امروز مقرر شد بخشی از فعالیت‌ها و ارائه خدمات به بخش خصوصی واگذار شود تا دستگاه‌های مذکور با مشارکت گروه‌های مردمی و بخش خصوصی ارائه خدمات درمان به معتادان را پوشش دهند.

وی افزود: از امروز ماده ۱۶ توسط بهزیستی اجرا می‌شود که این تداخل کاری بخشی از مشکلات بود که امروز مرتفع شد.

سردار مؤیدی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر دیگر مسئولیتی در اجرا نخواهد داشت.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین با اشاره به لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر ادامه داد: ابتدا باید مراکز درمانی ماده ۱۶ فراهم و تعداد ظرفیت پذیرش معتادان بالا برود و سپس این ظرفیت به نیروی انتظامی اعلام شود تا ناجا بر اساس ظرفیت موجود معتادان را جمع‌آوری و به مراکز ارائه دهد، زیرا ناجا موظف نیست هر معتادی که در خیابان دید جمع‌آوری کند.

سردار مؤیدی با بیان اینکه حدود ۲۰ مرکز ماده ۱۶ در کشور فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: آمار جدیدی از تعداد معتادان سطح کشور نداریم.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید