Performancing Metrics

از تجربیات فغانی و ترکی در دوره دانش افزایی استفاده کردیم | اتاق خبر
کد خبر: 360407
تاریخ انتشار: 30 تیر 1395 - 14:38
عنایت:
رئیس دپارتمان داوران می‌گوید با وجود این که تست‌های آمادگی جسمانی سخت تر شده است، سطح آمادگی جسمانی داوران نسبت به فصل گذشته بهتر بود.

مسعود عنایت

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مسعود عنایت در ابتدا گفت: با توجه به آغاز مسابقات لیگ برتر بهترین زمان برای رفع نواقص را در اختیار داشتیم به همین دلیل کلاس های توجیهی پیش از فصل را برای داوران و کمک داوران به صورت تئوری و عملی برگزار کردیم. کلاس تئوری شامل آخرین مواردی که کمیته داوران فیفا تصویب کرده و مرور صحنه های داوری و همچنین جدیدترین فیلم های آموزشی در آمفی تئاتر هتل المپیک برگزار شد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روز گذشته کلاس توجیهی داوران و کمک داوران لیگ برتر با حضور 105 شرکت کننده به پایان رسید و آخرین تغییرات و اصلاحات قوانین داوری توسط فریدون اصفهانیان و حسین عسگری به شرکت کنندگان در این دوره تدریس شد، ضمن اینکه از تجربیات علیرضا فغانی و محسن ترکی به دلیل شرکت در سمیناری که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای داوران برگزار کرده بود در این کلاس  استفاده کردیم.

عنایت در ادامه درخصوص تست آمادگی جسمانی داوران لیگ برتر، تصریح کرد: نتایج تست آمادگی جسمانی داوران با توجه به این که تست های جدید سخت تر شده بود، مناسب بود. ریزشی که انتظار می رفت کمتر از حدی بود که پیش بینی کرده بودیم. در واقع 35 داور و کمک داور که تقریبا نیمی از آنها ذخیره بودند نتوانستند این تست ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. ناگفته نماند عدم آشنایی برخی از داوران به تست های جدید دلیل اصلی مردود شدن آنها شد.

رئیس دپارتمان داوران درخصوص مراسم تقدیر از داوران برتر فصل گذشته لیگ برتر نیز اظهار کرد: امیدوارم شاهد ادامه داشتن این گونه برنامه های حمایتی از داوران کشورمان باشیم. این مراسم فرصت خوبی بود تا بار دیگر پیشکسوتان داوری که همه ما زیر نظر آنها مباحث تربیتی و فرهنگی را آموختیم از نزدیک ملاقات کنیم. بدون شک تقدیر از برترین های هفته، ماه و فصل تاثیر بسیار خوبی در روند قضاوتی داوران خواهد داشت. همچنین شرکت نامی نو پکیج های مناسبی  برای حمایت از داوران (آقایان و بانوان) در نظر گرفته و با این حرکت برای داوران کشور ارزش زیادی قائل شد و ثابت کردند که باید بیش از گذشته به آنها توجه شود.

وی در ادامه اظهار داشت: تعدادی از داوران و کمک داوران مجددا مورد معاینات چشم پزشکی و بینایی سنجی قرار گرفتند و با تایید کمیته پزشکی مشکلی برای قضاوت در این فصل ندارند.

رئیس دپارتمان داوران در پایان سخنان خود درباره کلاس دانش افزایی داوران لیگ دسته اول، خاطر نشان کرد: کلاس سه روزه ای برای داوران لیگ دسته اول در نظر گرفته ایم. این دوره از 13 تا 15 مردادماه در هتل المپیک برگزار می شود. بر همین اساس طبق مصوبه کمیته داوران هیات فوتبال استانها تا پنجم مرداد ماه فرصت دارند، اسامی منتخبین خود را برای کلاس توجیهی و دانش افزایی لیگ دسته اول فوتبال به دپارتمان داوری معرفی کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید