Performancing Metrics

آیفون کاری می‌کند سر ساعت مشخصی بخوابید! | اتاق خبر
کد خبر: 360688
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1395 - 00:58
تنظیم گزینه Bedtime موجود در اپلیکیشن ساعت iOS 10 بسیار ساده است. تنها کافی است روی تب Bedtime تقه بزنید و سپس برای اپلیکیشن مشخص کنید که هر روز چه ساعتی می‎خواهید از خواب بلند شوید و به چه میزان خواب شبانه نیاز دارید.

به گزارش اتاق خبر، اگر شما هم دچار مشکل کم خوابی هستید، در میان چندین قابلیت جدید گنجانده شده در نسخه 10 سیستم‌عامل iOS که پاییز امسال منتشر خواهد شد، یکی از آنها هست که میتواند به شما کمک کند. این اپلیکیشن ساعت جدید نه تنها یک تم جدید تیره به آن اضافه شده است، بلکه یک بخش به نام Bedtime (وقت خواب) دارد که به وسیله یک ساعت زنگ‌دار در محدوده زمانی معین به شما یادآوری میکند که وقت خواب شما فرا رسیده است.

تنظیم گزینه Bedtime موجود در اپلیکیشن ساعت iOS 10 بسیار ساده است. تنها کافی است روی تب Bedtime تقه بزنید و سپس برای اپلیکیشن مشخص کنید که هر روز چه ساعتی میخواهید از خواب بلند شوید و به چه میزان خواب شبانه نیاز دارید.

همچنین شما میتوانید این تنظیمات را به گونهای انجام دهید که تنها در روزهای مشخصی (مثل بعضی از روزهای هفته یا تعطیلات) فعال شود، به این شكل شما میتوانید روزهای خود را برنامه‌ریزی کنید. بعد از مدتی استفاده از این قابلیت متوجه خواهید شد که برنامه خواب شبانه شما به طور محسوسی منظم شده است. خیلی از ما هستیم که خود را با کار اضافه، تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب در شب دردگیر میکنیم و بدون این که متوجه باشیم مدت زیادی از وقت خواب خود را هدر میدهیم. از طرفی برای رفتن به سر کار نیز باید ساعت مشخصی از روز بیدار شویم و ناخواسته این کسری خواب منجر به عوارض و بیماریهای گوناگون میشود.

اما Bedtime وقت و مدت زمان خواب شما را تنظیم میکند و شما بعد از مدتی با منظم شدن عادت خواب و رسیدن به میزان مشخص حداقل شش ساعت خواب شبانه که برای سلامتی الزامی است به یک آرامش روانی نیز دست پيدا خواهید کرد.

 اگر واقعا به پیگیری وضعیت خواب خود حساس هستید میتوانید قابلیت Bedtime را به اپلیکیشن Health متصل کرده و آماری از چگونگی وضعیت خواب خود در بلند مدت به دست آورید. اما برخلاف دستگاههای پوشیدنی ردگیری وضعیت سلامت ساخته شرکتهایی مثل فیتبیت یا جاوبون، این قابلیت نمیتواند به شما بگوید که آیا در نیمه شب بیدار شدهاید یا دچار اختلال خواب هستید یا خیر. Bedtime میتواند تنها به شما یک تصویر کلی از مدت زمان خوابیدن را ارائه کند.

iOS 10 در پاییز امسال به صورت یک بهروزرسانی رایگان برای اکثر تلفنهای آیفون منتشر خواهد شد. همچنین شما میتوانید همین حالا نسخه بتای آن را امتحان کنید، اما ممکن است با برخی مشکلات نرم افزاری و باگ نیز مواجه شوید.

منبع: عصر ایران

95102

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید