Performancing Metrics

گودرزی: بی‌تقصیرم، دوستان کمیته المپیک به نظرات اعتنا کنند | اتاق خبر
کد خبر: 361084
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 23:59
در واکنش به انتقادات از لباس کاروان المپیک
وزیر ورزش و جوانان در واکنش به انتقاداتی که از لباس کاروان المپیک ایران در ریو شده است گفت: بی‌تقصیرم و در جریان انتخاب لباس‌ها نبودم.

محمود گودرزی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود گودرزی در پاسخ به انتقادات زیادی که از لباس کاروان اعزامی ایران به المپیک ریو شده و حتی به صورت طنز شان کاروان ایران را زیر سوال برده‌اند گفت: ما بی‌تقصیر هستیم. من در جریان نوع لباس‌ها نیستم. فقط چند روز قبل بود که با آقای هاشمی رییس کمیته صحبت کردم و گفتم از لباس کاروان چه خبر که وی نیز لباس‌ها را برای ما فرستاد، ما نیز لباس‌ها را دیدیم و دوباره برایشان پس فرستادیم.

وی افزود: باید قبول کرد که سلایق متفاوت است. البته از سوی دیگر باید دانست که شان ورزشکار حفظ شود و لباس ورزشکاران خیلی مهم است. باید بگویم نمی‌دانم عیب این لباس‌ها چیست اما از دوستانم در کمیته ملی المپیک می‌خواهم که به نظر صاحب‌نظران و منتقدان در این مسئله اعتنا کنند و فکری برای این مسئله کنند. قطعا تلاش آن‌ها هم این است که کاروان ایران به بهترین شکل عازم بازی‌های المپیک شود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا این وزارتخانه‌ برای آماده‌سازی تیم‌ها جهت اعزام به المپیک مشکل مالی داشت؟ گفت: بله، دولت با مضیقه‌های زیاد اقتصادی روبه‌رو است. تحریم‌ها تاثیر خودش را نشان داده و هنوز به شرایط پایدار نرسیده‌ایم. شرایط دشواری داشتیم و علی‌رغم تمام این مسائل دولت واقعا برای کمک به ورزش سنگ تمام گذاشت.

وی ادامه داد: بحث افزایش پاداش‌ها، قانون اشتغال قهرمانان و کارهای دیگری که جهت انگیزه دادن به ورزشکاران صورت گرفته کارهای بزرگی است و دولت تمام تلاش خود را انجام داده تا هیچ مشکلی در راه تدارکات فدراسیون‌ها برای المپیک وجود نداشته باشد. این‌ها مربوط به بخش کمک‌های مادی دولت می‌شود. اما در بخش معنوی هم باید بگویم که آقای رییس جمهور در این دولت 8 بار با جامعه ورزش دیدار داشته که این خیلی مهم است.

گودرزی در مورد اینکه انتقادات زیادی به قانون انتخابات فدراسیون‌های ورزشی وجود دارد و گفته می‌شود این قانون باید اصلاح شود گفت: این قانون نقصی ندارد. البته قبول دارم هر قانونی که نوشته انسان است، ممکن است ایراداتی داشته باشد اما در این سال‌ها همه انتخابات فدراسیون‌ها با همین قانون برگزار شده است.

 وی در مورد عملکرد ضعیف برخی رشته‌ها در راه کسب سهمیه المپیک مانند بوکس و اینکه آیا برنامه‌ای برای تغییرات در چنین فدراسیون‌هایی ندارند گفت: تلاش ما در وزارت ورزش این است که حمایت‌های خود را از مجموعه‌ها داشته باشیم تا آن‌ها نیز بتوانند برنامه‌های خود را اجرایی کنند و این موردی که شما گفتید به رییس فدراسیون برمی‌گردد.

وزیر ورزش در پاسخ به سوال دیگری پیرامون همین مسئله که مگر رییس فدراسیون را وزارت ورزش انتخاب نمی‌کند و آیا نمی‌تواند در چنین مواقعی او را بازخواست کند گفت: به طور مثال شما به بوکس اشاره کردید. اینکه جامعه بوکس انتقاد می‌کند رییسش 27 سال است در این فدراسیون حضور دارد و باید تغییر کند اما ما این را می‌گوییم که خود شما این رییس را انتخاب کرده‌اید. اگر شما رای ندهید، فرد دیگری انتخاب خواهد شد و جالب اینکه همین افراد که انتقاد می‌کنند، استخوان‌بندی رشته بوکس هستند. باز هم می‌گویم ما از فدراسیون حمایت می‌کنیم.

وی در مورد اینکه آیا ورزش کشور نیاز به یک قانون جامع دارد که با تغییر نفرات برنامه‌ها تغییر نکند؟ گفت: شما در این سوال به طرح جامع ورزش در زمان آقای مهرعلیزاده اشاره کردید که من باید بگویم ای کاش دوستان در آن زمان به جای تدوین این طرح، قانون جامع ورزش را به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رساندند و این مسئله را قانونی پیش می‌بردند که در آن صورت دیگر برنامه‌ها با تغییر نفرات تغییر نمی‌کرد.

گودرزی ادامه داد: ما در دوره جدید وزارت ورزش این کار را در کارگروه ویژه‌ای انجام داده‌ایم که به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول بحث لایحه تاسیس وزارت ورزش بود که در کمیسیون‌ها به تصویب رسیده و منتظریم تا در صحن دولت‌ نیز نوبت رسیدگی به آن اعلام شود.

وی گفت: بخش دوم کارهای ما مربوط به قانون جامع ورزش است که در کارگروه مربوطه تصویب شده، کارهای تنقیح قانون آن نیز انجام شده و منتظر تصویب در صحن  دولت هستیم.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا ورزش ایران در کسب سهمیه‌های المپیک 2016 ریو موفق عمل کرده است گفت: به لحاظ کمی رسیدن از عدد 52 به عدد 63 رقم خوبی است و ما در این زمینه رشد داشته‌ایم. این کاملا مشخص است.

گودرزی گزارشی از مدال‌آوری‌های ورزش ایران در ادوار قبلی بازی‌های المپیک ارائه کرد و گفت: ما در 15 دوره قبلی المپیک 60 مدال کسب کرده‌ایم که به طور میانگین برای هر دوره از بازی‌ها 4 مدال می‌شود و با در نظر گرفتن همین اعداد و ارقام جایگاه ما در ورزش جهان حدود 36 ام است و اگر در دوره قبلی المپیک در جایگاه هفدهم قرار گرفتیم یک اتفاق خوب است.

وی در پاسخ به این سوال که چه می‌شود که این اتفاق دوباره تکرار شود و آیا باید به همین میانگین 4 مدال قانع بود و انتظار کسب نتایج خوبی مانند بازی‌های المپیک لندن را از این کاروان نداشت؟ گفت: قطعا کارها و سرمایه‌گذاری‌های زیادی شده و امیدواریم این اتفاق خوب باز هم رخ دهد. اما نباید در این زمینه توقع‌زایی کرد بلکه باید دنبال توقع‌زدایی بود. ما باید با واقعیت‌ها حرکت کنیم. این  اعداد و ارقام همه چیز را نشان می‌دهد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: برای پایدار کردن روند کسب مدال و قهرمانی‌ها باید شرایط خاصی را فراهم کنیم. به لحاظ آکادمیک می‌گویم که باید ابتدا آمایش سرزمینی صورت گیرد و بعد از آن در عرصه کشور مشخص شود که چه رشته‌ای در چه منطقه‌ای عملکرد بهتری دارد و سپس در آن منطقه برای این رشته سرمایه‌گذاری شود. مرحله بعد این فرآیند بحث شناسایی استعدادها و پرورش آن‌هاست که در این دولت ما آن را شروع کردیم.

وی ادامه داد: برخی رشته‌ها مانند والیبال و بسکتبال این کار را چندین سال قبل شروع کرده بودند و این فرآیند یک فرآیند حداقل 10 ساله است که متاسفانه در کشور ما شما کارشناسان عملکرد مدیران را با همین نتایج خلق‌الساعه و فوری می‌سنجید. معتقدم این باید به یک رویه تبدیل شود و افرادی که به این وزارتخانه می‌آیند، متخصص باشند. اگر آگاهی‌های فنی و تخصصی و تجربی در این زمینه وجود داشته باشد حتما این روند ادامه می‌یابد. کاری که کشورهای توسعه یافته در ورزش آن را انجام می‌دهند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا شما حرف‌های منتقدان خود را می‌شنوید و با آن‌ها جلسه می‌گذارید؟ گفت: من به صورت منظم با کارشناسان رشته‌های مختلف و بخش‌های گوناگون جلسه دارم حتی جلساتی را با اصحاب رسانه دارم که آن‌ها هرچه نیاز باشد بدون رودربایستی می‌گویند و آن‌ها را می‌شنویم. ما شنونده‌ی نقدها هستیم بویژه اگر نقدها اساسی باشد. نقدها را می‌شنویم اگر مهم بود، به  آن‌ها توجه می‌کنیم و یا سعی می‌کنیم افراد را قانع کنیم که نقدشان در این زمینه وارد است یا وارد نیست.

گودرزی در پاسخ به این سوال که چرا از وجود برخی از منتقدان خود مانند محمد دادگان استفاده نمی‌کنید؟ گفت: از ابتدا هم با ایشان ارتباطی نداشتم. او معتقد است که برای کمک در یک زمینه یا باید آقای رییس جمهور از او بخواهد یا مردم. اما اگر ایشان مطرح می‌کردند که وزیر از او بخواهد حاضر است کمک کند ما گوش می‌کردیم ولی باز هم می‌گویم که من ارتباطی با ایشان نداشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از قبول وزارت ورزش کار اجرایی نیز انجام داده بوده یا اینکه فقط در حیطه دانشگاه کار کرده بود؟ گفت: قبل از پاسخ به این سوال باید از دیدگاه خوب رییس سازمان صداوسیما به بحث ورزش و توسعه و ترویج آن تشکر کنم که دیدگاه‌های مبنایی در این زمینه دارند و قطعا با حمایت‌های صداوسیما نتایج خوبی در این دوره بازی‌های المپیک و حتی در آینده ورزش ایران خواهیم داشت.

وزیر ورزش گفت: من سال 59 معاون فنی سازمان ورزش بودم و بعد از آن ریاست یکی از فدراسیون‌ها را بر عهده داشتم. از سال 62 تا 67 نیز مسئولیت‌های اجرایی مختلف را بر عهده داشتم و بعد از آن وارد عرصه علمی و دانشگاهی شدم.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا از آمدن به محیط پر از تنشی مثل وزارت ورزش و قبول پست اجرایی پشیمان است گفت: پشیمان نیستم. فضای کار در حوزه دانشگاهی را به خاطر علاقه‌ای که داشتم دوست دارم اما کار در بحث اجرایی هم به خاطر تنش‌هایی که دارد جذاب است. ما مسئول هستیم و قبول کردیم که در این محل خدمت کنیم و این بار را به سرمنزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید