Performancing Metrics

مازندران آماده صادرات 500 هزار تن میوه و گل و گیاه به روسیه است | اتاق خبر
کد خبر: 361588
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1395 - 10:57
استانداری آستراخان روسیه همزمان با ادامه مذاکرات هیات اداری اقتصادی این استان در ایران اعلام کرد که استان مازندران آماده است، سالانه 500 هزار تن انواع میوه و گل و گیاه به روسیه صادر کند.

اتاق خبر:هیات 45 نفری روسی به سرپرستی آلکساندر ژیلکین استاندار استراخان در چارچوب سفر پنج روزه خود به ایران که فردا (سه شنبه) پایان می یابد، افزون بر شرکت در نشست اقتصادی اتاق مشترک دو کشور در تهران با مقام ها، رییسان و نمایندگان شرکت های مختلف در استان مازندران برای توسعه همکاری های بین استانی مذاکره کرد.
دفتر خبری استانداری آستراخان امروز (دوشنبه) اعلام کرد: اصلی ترین محصولاتی که ایران از جمله استان مازندران برای صادرات به روسیه آماده کرده مرکبات، کیوی و گل ها هستند که سهم مازندران سالانه 500 هزار تن پیش بینی می شود.
بنا بر این اطلاعیه که در اسپوتنیک انتشار یافته، همچنین یکی از پروژه های مشترکی که ممکن است در آینده ای نزدیک در آستراخان اجرایی شود، تولید ظرف بسته بندی محصولات برای شرکت های مازندرانی است که تفاهم نامه آن امضا شده و اگر طرف های ایرانی بسته بندی را در آستراخان انجام دهند، حجم تولید این ظروف دو برابر خواهد شد.
شهر بندری آستراخان به دلیل قرار داشتن در دهانه ورودی رودخانه ولگا به دریای خزر، یک شاهراه آبی و زمینی بشمار می آید و در زمان حاضر این منطقه با فعالیت بیش از 200 شرکت ایرانی به کانون تمرکز اقدام های بازرگانی و اقتصادی ایرانیان در جنوب روسیه تبدیل شده است.
براساس آمارهای در دسترس که آخرین گزارش آن مربوط به سال 2012 است حدود 39 درصد مبادلات بازرگانی خارجی استان آستراخان روسیه با جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.
آلکساندر ژیلکین استاندار آستراخان پیش از این در دیدار با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه از توسعه همکاری ها با ایران به عنوان اولویت اقتصادی این استان در توسعه روابط خارجی یاد کرد و گفت: حفظ و ارتقای پویایی روابط با استان های ایران را همچنان در دستور کار داریم.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید