Performancing Metrics

پلیس ارمنستان به سوی مخالفان آتش گشود | اتاق خبر
کد خبر: 362195
تاریخ انتشار: 9 مرداد 1395 - 20:09
سه نفر از مردان مسلحی که از دو هفته پیش تاکنون یک پاسگاه پلیس در پایتخت ارمنستان را به تصرف خود درآورده اند، در پی تیراندازی نیروهای پلیس زخمی شدند.

به گزارش اتاق خبر، سه نفر از مردان مسلحی که از دو هفته پیش تاکنون یک ایستگاه پلیس در پایتخت ارمنستان را به تصرف خود درآورده اند، در پی تیراندازی نیروهای پلیس زخمی شدند.

سخنگوی پلیس ارمنستان اعلام کرد که در ابتدا این مردان مسلح به سوی مواضع پلیس آتش گشودند.

گفتنی است که بن بست موجود میان نیروهای امنیتی ارمنستان و مردان مسلح مستقر در این پاسگاه پلیس که به گروهی موسوم به «پارلمان مؤسس» وابسته هستند، باعث تشکیل موجی از اعتراضات در پایتخت ارمنستان شده است.

این بن بست علاوه بر طرح یک معمای تاکتیکی، چالشهای جدی تری را فراروی دولت ارمنستان قرار می دهد.

گفتنی است که این گروه مسلح انگیزه اصلی خود از تصرف این پاسگاه پلیس را شکستهای اخیر دولت ارمنستان در قلمرو جدایی طلب و مورد مناقشه قره باغ اعلام کرده است.

در واکنش به ناتوانی دولت ارمنستان در حل  این مناقشه، شهروندان ارمنی نیز به خیابانها ریختند تا اعتراضات خود نسبت به عدم حل این بحران را به گوش مقامات برسانند. این رویداد حکایت از آن دارد که دولت «سرژ سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان – تحت فشار روسیه و غرب برای خاتمه دادن به تنگنای موجود با آذربایجان بر سر این منطقه مورد مناقشه-  از آزادی عمل کمتری برخوردار خواهد بود.

منبع: مهر

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید