Performancing Metrics

دولت با برخورد ریشه‌ای جلوی تکرار دریافتی‌های نامتعارف را بگیرد | اتاق خبر
کد خبر: 362209
تاریخ انتشار: 9 مرداد 1395 - 22:19
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با قدردانی از اقدامات وزیر اقتصاد و دولت در برخورد با موضوع دریافتی‌های غیرمتعارف گفت: درخواست ما از دولت برخورد ریشه‌ای با این موضوع است.

اتاق خبر- حمداله کریمی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد برای بررسی موضوع پرداختی‌های نامتعارف، ‌ گفت: با توجه به خدشه دار شدن افکار عمومی از موضوع پرداخت‌های غیرمتعارف و فیش‌های حقوقی، کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای برگزار کرد که در آن تاکید شد، ما نمی‌گوییم کسی حقوق و مزایا نگیرد بلکه این دریافتی‌ها نباید نامتعارف باشد؛ عرف و جامعه ما نمی‌پذیرد که دریافتی یک عضو هیات علمی و یا پزشک با تحصیلات بالا از بهترین دانشگاه‌ها، ۴ میلیون تومان باشد آن‌گاه مدیر بانکی بیش از ۶۰ میلیون تومان حقوق بگیرد. این اتفاقی یک دهن کجی به آرمان‌ها و ارزش‌ها بود و زننده‌تر آن است که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل رخ داد.

وی در عین حال با قدردانی از اقدامات وزیر اقتصاد و دولت در برخورد با موضوع دریافتی‌های غیرمتعارف گفت: این اقدامات کافی نیست چون باید برخوردها به گونه‌ای باشد که در آینده شاهد چنین موضوعاتی نباشیم نه اینکه خدایی نکرده دولت، نمایندگان و رسانه‌ها  دو سه ماه درگیر این موضوع شده و بعد به فراموشی سپرده شود.

کریمی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی و دولت باید قبل از وقوع چنین اتفاقاتی پیشگیری‌های لازم را انجام دهند، گفت: قرار است تا کی آزمون و خطا داشته باشیم انگار ما همیشه باید منتظر باشیم تا مشکلی در کشور به وجود آید و بعد از رسانه‌ای و حساس شدن مردم برای برخورد و مقابله برنامه‌ریزی کرده و دستگاه‌های نظارتی و دولت گزارش دهند.

وی از دولت خواست که به صورت ریشه‌ای با موضوع دریافتی‌ها نامتعارف برخورد کند چون این موضوع تنها به مدیران محدود نمی‌شود و حتی برخی کارمندان در برخی وزارت خانه‌ها دریافتی‌هایشان چندین برابر سایر پرسنل دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش است، آن هم این نهاد که عهده‌دار تعلیم و تربیت است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با تاکید بر رفع نواقص قانونی در این زمینه گفت: اگر قانون نقص دارد، باید رفع و شفاف سازی شود و اگر قانونی وجود ندارد وضع شود، همچنین جلوی قوانینی که باعث سواستفاده می‌شود، گرفته شود. چون مطالبه مردم و نمایندگان از دولت انجام اقداماتی برای اصلاح ساختار است تا در آینده شاهد این اتفاقات نباشیم. البته لازم است که نهادهای نظارتی نیز به صورت قوی‌تر برخورد کنند.

کریمی ادامه داد: سوال بزرگ در ذهن ما این است در زمانی که این آقایان چنین دریافتی‌هایی داشتند، نهادهای نظارتی کجا بودند؟ مگر بانک حراست نداشت؟ مگر وظیفه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نظارت نیست؟ به نظر بنده در این قضیه نهادهای نظارتی خوب عمل نکردند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت از این به بعد باید در انتصابات دقت و نظارت کافی داشته باشد، گفت: درخواست ما از دولت این است که درانتصابات جدید دقت داشته باشد تا این طور نشود که مدیر نجومی برود و نجومی جدیدی بیاید. امیدواریم مدیران منصوبی نیز نظارت کافی به زیر مجموعه خود داشته باشند تا اعتماد مردم به نظام دچار خدشه نشود؛ مردم بیدارند و همی چیز را درک می‌کنند، آن‌ها  از چنین اتفاقاتی خسته شده‌اند.

 منبع: ایسنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید